Meta Platforms попари надеждите на инвеститорите за дългосрочно възстановяване на рекламата, заявявайки, че зависи от прищявките на несигурната икономическа среда, въпреки че компанията планира да харчи много за по-нови бизнеси, включително виртуална реалност и изкуствен интелект. Цената на акциите ѝ се понижи по време на следборсовата търговия в сряда, пише Bloomberg.
„Ние работим на фона на нестабилност на макросредата“, коментира главният финансов директор Сюзън Ли пред инвеститорите. „Перспективата за приходите [за 2024 г.] е несигурна“.
Коментарите хвърлят сянка върху иначе добрия финансов отчет на Meta. Тримесечните ѝ приходи са надминали очакванията на анализаторите, докато прогнозата за текущото тримесечие отговори на очакванията. Стойността на книжата ѝ първоначално нарасна с повече от 5 на сто, но после спадна с над 3% по време на следборсовата търговия, след като мениджърите изразиха притесненията си за макросредата.
През последните години Meta работи по това да убеди инвеститорите, че балансира добре огромните си разходи за бъдещи технологии като изкуствен интелект (AI) и виртуална реалност (VR), като гарантира, че основният ѝ бизнес с дигитална реклама продължава да расте. След като гигантът отчете първия си спад на приходите миналата година, инвеститорите донесоха най-лошата година за акциите, показвайки своя скептицизъм към стратегията на компанията. Meta сви разходите си и съкрати служители, така че се справи с намаляващите си приходи.
Първоначално резултатите, които Meta представи късно снощи, изглежда показваха възстановяване на рекламния бизнес. Приходите от продажби за третото тримесечие са достигнали 34,2 млрд. долара, обяви компанията. Средната прогноза на анализаторите беше за 33,5 млрд. долара.
Но предупреждението на Meta за потенциална макронесигурност, която би могла да повлияе на приходите, беше обявено заедно със скъп план за разходите за 2024 г., най-вече за инфраструктура за изкуствен интелект и за привличането на кадри. Компанията също така продължава инвестициите си в генериращото загуба подразделение за виртуална реалност, наречено Reality Labs.
„Осъзнаваме, че имаме много амбициозни инвестиции на хоризонта, включително в дългосрочен план с работата ни в Reality Labs и по-нови, също толкова амбициозни инвестиции, които добавихме в пътната карта на генеративния изкуствен интелект напоследък“, коментира Ли. „Осъзнаваме, че трябва да си спечелим възможността да инвестираме във всички тези неща, като осигурим консолидиран растеж на оперативната печалба с течение на времето“.
По-рано тази година компанията съкрати хиляди служители и голям брой проекти, като същевременно засили фокуса си върху подобряването на своята реклама с алгоритми с изкуствен интелект. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг все по-рядко говори за метавселената, особено пред скептично настроената инвеститорска общност.
В Instagram и Facebook Meta залага на кратките видеа във формата Reels. Въпреки че това помогна за увеличаване на времето, което потребителите прекарват в приложенията, на рекламодателите на Meta им отнема известно време, за да свикнат с този нов формат.
Сега технологичният гигант понижи прогнозата за разходите си за 2023 г. до между 87 млрд. и 89 млрд. долара, заявявайки, че някои от планираните разходи, като например за нови служители и за инфраструктура, все пак ще се случат през 2024 г.
Свиването на разходите помогна за разширяване на оперативните маржове до 40%, спрямо 20% през същия период миналата година. Meta отчете 4,39 долара печалба на акция за третото тримесечие, спрямо 1,64 долара година по-рано.
За 2024 г. Meta предвижда разходите ѝ да се увеличат до между 94 млрд. и 99 млрд. долара. Повечето от тези средства ще отидат за продължаващото разширяване на технологичната инфраструктура за управление на сложни AI и VR инструменти, както и за наемането на повече хора на „по-скъпи технически позиции“ за изграждането на тези продукти.
Общият месечен брой потребители на Meta се повиши със 7% до 3,14 млрд. през последния месец на тримесечието, докато анализаторите очакваха 3,05 млрд.