IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рекламните приходи на X в САЩ не спират да се сриват, откакто Мъск пое компанията

Милиардерът по-рано призна, че приходите са понесли удар

09:43 | 05.10.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Al Drago/Bloomberg
Снимка: Al Drago/Bloomberg

Месечните приходи от реклами в САЩ на социалната мрежа X са спадали с поне с 55% на годишна база всеки месец, откакто през октомври 2022 г. милиардерът Илон Мъск купи компанията, известна преди като Twitter, показват данни на трета страна, предоставени на Ройтерс.

Главният изпълнителен директор на X Линда Якарино се очаква в четвъртък да се срещне с банковите кредитори, които са помогнали за финансирането на придобиването на Мъск, за да очертае бизнес плановете на компанията, твърди източник, запознат с плановете.  

Американските приходи от продажби са спаднали със 78% през декември 2022 г. спрямо същия период на предходната година. Това е най-големият месечен спад от придобиването насам, твърди компанията за пазарни анализи Guideline, която проследява данни от големите рекламни агенции за рекламните разходи на бизнеса.

Рекламните приходи на X за август, откогато са най-новите данни от Guideline, са се сринали с 60% на годишна база. X отказва да коментира информацията.

Мъск по-рано призна, че приходите са понесли удар и обвини активисти, че оказват натиск върху рекламодателите. Миналия месец той обвини Лигата за борба с клеветата (ADL), че е основната причина за 60-процентния спад в приходите от реклама в САЩ, въпреки че не посочи за какъв период се отнася това понижение.

В изявление от сряда ADL посочи, че всяко обвинение, че е причинила загуби на X, е невярно. Организацията добави, че е готова да започне да се рекламира в платформата, „за да предадем на X и нейните потребители нашето важно послание за борба с омразата“.

По време на интервю на Code Conference на Vox Media миналата седмица Якарино заяви, че 1500 бранда са се завърнали в платформата през последните 12 седмици, както и че 90% от 100-те най-големи рекламодатели отново работят с X. Тя допълни, че X ще генерира печалба още в началото на следващата година.

Мъск ребрандира Twitter на X през юли като част от плана си да трансформира компанията в „приложение за всичко“ и да предложи разнообразие от услуги, в допълнение към социалната мрежа – подобно на приложения като WeChat в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:43 | 05.10.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още