Snap закрива подразделението си, фокусирано върху предоставянето на услуги за добавена реалност (AR) за бизнеса, предава Ройтерс. Това се случва само месеци след старта му, тъй като зависимата от рекламите компания се бори с трудните икономически условия.
Затварянето на подразделението ще доведе до съкращения на около 170 работни места, обяви Snap, която подобно на други социални мрежи от началото на миналата година е изправена пред проблеми заради слабите рекламни разходи на засегнатите от инфлацията бизнеси.
Snap, създателят на приложението Snapchat, даде началото на AR Enterprise Services (ARES) през март, а целта на този ход беше да диверсифицира приходите на компанията извън дигиталната реклама, която носи по-голямата част от средствата ѝ. Въпреки това звеното не успя да набере инерция.
„Ще са необходими значителни допълнителни инвестиции, за да разширим нашето корпоративно предлагане към търговци на дребно, но просто не можем да направим тази инвестиция в момента“, коментира главният изпълнителен директор Евън Шпигел в бележка до служителите. В нея той пише още, че вместо това компанията трябва да съсредоточи ресурсите си в основния рекламен бизнес .
Шпигел коментира още, че нарастващото навлизане на генеративния изкуствен интелект затруднява Snap да разграничи своето приложение, което позволява на клиентите да използват неговата AR технология.
Миналата година Snap обяви, че ще съкрати около 20% от служителите си, ще преструктурира звеното си за рекламни продажби и ще прекрати някои проекти, включително мобилни игри, за да се фокусира върху подобряването на своите приходи от продажби.