Онлайн платформата Pinterest обяви, че приходите ѝ за текущото тримесечие ще нараснат в съответствие с прогнозите на анализаторите, разочаровайки някои инвеститори, след като конкурентите в дигиталната реклама отчетоха изненадващо добри резултати миналата седмица, пише Bloomberg.
В резултат на новината цената на акциите на компанията се понижи с 5% по време на следборсовата търговия.
Компанията, която стои зад едноименната популярна социална мрежа, твърди, че приходите ѝ от продажби са нараснали с 6 на сто до 708 млн. долара през отчетния период, завършил на 30 юни. Това надхвърли сумата от 699 млн. долара, колкото очакваха анализаторите според средната прогноза на Bloomberg. За разлика от Pinterest, Meta Platforms записа двуцифрен растеж, а приходите от продажби на гиганта се очаква да ускорят ръста си по-късно тази година.
След една година на позицията главният изпълнителен директор на Pinterest Бил Реди иска да разшири бизнес модела отвъд рекламата, като се насочи към пазаруването, увеличавайки времето, което потребителите прекарват в платформата. През май Pinterest обяви рекламно партньорство с Amazon.com, което цели улесняване на пазаруването от сайта. Усилията за предлагане на съдържание за пазаруване следват подобни действия от социални мрежи като Instagram на Meta и TikTok на ByteDance.
„Пазаруването работи в Pinterest и сключихме няколко чудесни партньорства, които помагат за това“, коментира Реди в интервю. „Ще има още такива“.
Компанията каза, че месечните ѝ потребители са се увеличили с 8 на сто спрямо година по-рано до 465 млн. души. Печалбата на акция е достигнала 21 цента, спрямо прогноза за 11 цента на акция.
Средната прогноза на анализаторите за настоящото тримесечие е, че приходите ще нараснат с 8% до 739,9 млн. долара.
Дали хората ще пазаруват в Pinterest, „беше голям въпрос преди година“, коментира Реди. „Определено отговорихме на този въпрос“.