Американската технологична компания Snap прогнозира приходи за настоящото тримесечие в долната част на прогнозирания от анализаторите диапазон, сигнализирайки, че подобренията в бизнеса с дигитална реклама отнемат повече време, за да се отплатят, пише Bloomberg.
Приходите ще са между 1,07 млрд. и 1,13 млрд. долара през периода, завършващ през септември, докато средната прогноза на анализаторите е за 1,13 млрд. долара.
Приходите за второто тримесечие са достигнали 1,07 млрд. долара, обяви базираната в Санта Моника компания. Това се оказа над средната прогноза за 1,05 млрд. долара по данни на Bloomberg.
„От гледна точка на приходите нашият бизнес остава в период на бърз преход, докато работим по подобряване на рекламната ни платформа, докато предвидимостта на рекламното търсене остава ограничена“, гласи изявление на компанията.
Snap, която стои зад социалната мрежа Snapchat, промени значително своя рекламен бизнес, добавяйки инструменти, които улесняват свързването на промоции с хората, които искат да ги видят, и измерва как се представят. Компанията представи и няколко нови вида реклами. Тези инвестиции са скъпи, както поради технологичната инфраструктура, така и заради прекъсванията в плановете на рекламодателите, но компанията очаква промените да увеличат приходите в дългосрочен план.
„Развълнувани сме от напредъка, който постигнахме, осигурявайки засилена възвръщаемост на инвестициите за нашите рекламни партньори“, коментира главният изпълнителен директор Евън Шпигел.
И все пак приходите са се свили с 4% - вторият пореден тримесечен спад на показателя спрямо година по-рано. Въпреки че представянето на основния бизнес с дигитална реклама е по-нестабилно, Snap се опитва да печели пари по други начини. Абонаментното ѝ предложение Snapchat+ продължава да расте и има 4 млн. потребители.
Цената на акциите на Snap спадна с 19% по време на следборсовата търговия, след като по-рано приключи сесията в Ню Йорк на ниво от 12,51 долара за брой. От началото на годината до финала на борсовия ден във вторник стойността на книжата на Snap е нараснала с 40%.
Компанията отчете 377 млн. долара нетна загуба, което се оказа под очакваните от анализаторите 397 млн. долара загуба. Snap увеличи разходите си за технологична инфраструктура през тримесечието, за да помогне за поддръжката на технологиите за машинно обучение и изкуствен интелект, които компанията ползва за подобряване на своите реклами, препоръките за съдържание и филтрите с изкуствен интелект, наречени Lenses. Тези разходи са достигнали 70 цента на дневно активен потребител, спрямо 58 цента през същото тримесечие година по-рано.
Приложението Snapchat продължава да расте, като през второто тримесечие е достигнало 387 млн. дневни потребители. Компанията заяви, че през настоящото тримесечие броят им ще достигне между 405 млн. и 406 млн.