Ходът на Илон Мъск да ограничи временно броя на публикациите, които потребителите на Twitter могат да прочетат в платформата, може да подкопае усилията на новия главен изпълнителен директор на Twitter Линда Якарино да привлече рекламодатели, твърдят маркетинг специалисти, цитирани от Ройтерс.
В събота Мъск обяви, че Twitter ще ограничи броя на публикациите, които могат да се прочетат на ден, за да предотврати "екстремни нива" на извличане на данни и манипулиране на системата.
Потребителите са публикували скрийншоти, на които се вижда, че не могат да видят никакви туитове, включително такива на страниците на корпоративни рекламодатели, след като са достигнали лимита.
Според експерти от рекламната индустрия този ход създава пречки пред Якарино, бивш шеф за рекламата в медийната компания NBCUniversal, която миналия месец започна работа като главен изпълнителен директор на Twitter.
Якарино се опитва да възстанови отношенията с рекламодателите, които се отдръпнаха от сайта, след като Мъск го купи миналата година, съобщи Financial Times миналата седмица.
Ограниченията са "изключително лоши" за потребителите и рекламодателите, които вече са разтърсени от "хаоса", внесен от Мъск в платформата, заяви в неделя Майк Проулкс, директор по изследванията във Forrester.
"Загубеното доверие на рекламодателите, което Линда Якарино трябва да върне, току-що стана още по-голямо. И то не може да бъде възстановено само заради доверието към нея в бранша", отбеляза той.
Лу Паскалис, основател на рекламната консултантска компания AJL Advisory и бивш шеф на маркетинга в Bank of America, коментира, че Якарино е "последната надежда" на Мъск да опази приходите от реклама и стойността на компанията.
Съгласно новите ограничения непроверените акаунти първоначално са били ограничени до 600 публикации на ден, а новите непроверени акаунти - до 300. Проверените са могли да четат по 6000 публикации на ден, заяви Мъск в публикация на сайта.
Часове по-късно той обяви, че ограничението е увеличено на 10 хил. публикации на ден за проверените потребители, 1000 на ден за непроверените и 500 за новите непроверени потребители.
Говорител на Twitter не е отговорил в неделя на запитванията за коментар и на въпроси за това колко дълго ще продължат ограниченията.
Ограничението на туитовете, видими за потребителите, може да се окаже "катастрофално" за рекламния бизнес на платформата, смята Жасмин Енберг, главен анализатор в Insider Intelligence.
"Това със сигурност няма да накара рекламодателите да се върнат", казва тя.
Ограничението е въведено скоро след като Twitter поиска от потребителите да влязат в профил в платформата, за да виждат туитове, което Мъск нарече "временна спешна мярка" в борбата с извличането на данни.
По-рано Мъск е изразил недоволството си от фирми за изкуствен интелект като OpenAI, собственик на ChatGPT, за това, че използват данните на Twitter за обучение на своите езикови модели.
Платформи, сред които Reddit и големи новинарски медийни организации, са се оплакали, че компаниите за изкуствен интелект използват тяхната информация за обучение на модели на изкуствен интелект, тъй като някои от тях са искали такси.
Кай-Ченг Янг, изследовател от Университета на Индиана в Блумингтън, посочва, че ограниченията изглежда са ефективни в блокирането на трети страни, включително търсачки, за извличане на данни от Twitter, както преди.
"Все още би било възможно, но методите биха били много по-усложнени и по-малко ефективни", казва той.