Twitter планира да се фокусира върху видео, създатели и търговски партньорства, за да съживи бизнеса на компанията за социални медии отвъд цифровата реклама, става ясно от презентация за инвеститори на собственика Илон Мъск и новия главен изпълнителен директор Линда Якарино, която е била прегледана от Ройтерс.
Якарино, която започна работа като главен изпълнителен директор на 5 юни, заяви пред инвеститорите на Twitter в четвъртък, че компанията е в начални разговори с политически представители и такива на развлекателния бизнес, платежни услуги и издатели на новини и медии за потенциални партньорства, казва запознат източник, който е говорил с агенцията при условие на анонимност.
Според източника Якарино за първи път се е обърнала към инвеститорите на компанията.
След като Мъск придоби Twitter през октомври, фирмата за социални медии се сблъска с месеци на хаос, включващ уволнения на хиляди служители, критики заради слабата модерация на съдържанието и отлив на много рекламодатели, които не искаха рекламите им да се появяват до неподходящо съдържание.
Наемането от Мъск на Якарино, дългогодишен рекламен мениджър, който модернизира продажбите на реклами в развлекателния и новинарски конгломерат NBCUniversal, собственост на Comcast, беше сигнал, че цифровите реклами остават приоритет за Twitter.
Някои фирми за закупуване на реклами препоръчаха на клиентите си да преустановят разходите за реклама в Twitter след поглъщането. Тези препоръки са били отменени и нито една от големите рекламни холдингови компании в момента не препоръчва пауза, става ясно от слайд, показан по време на презентацията.
Добре познати марки, сред които Warner Bros, Mondelez, McDonald's и Walmart, са възобновили рекламата си в Twitter след първоначалните паузи, се казва в слайда.
Якарино е казала на инвеститорите, че разходите за реклама в няколко категории рекламодатели вече са се увеличили с поне 40% на годишна база, включително в областта на здравеопазването, потребителските стоки и финансовите услуги.
Ръководител на Twitter отказва да коментира темата.
Под ръководството на Мъск Twitter промени бизнес името си на X Corp. и така отрази визията на милиардера за създаване на „супер приложение", подобно на китайското WeChat, което според него ще включва цифрови плащания и други услуги.
Според слайд от презентацията Twitter кандидатства за „лицензи за трансфер на пари" във всички 50 щата на САЩ.
Компанията се е фокусирала и върху увеличаването на видеосъдържанието в платформата. Вертикалното видео вече съставлява повече от 10% от времето, прекарано в Twitter, се казва в друг слайд.
Линда Якарино по време на сесия на Световния икономически форум. Снимка: Jason Alden/Bloomberg
Бившият водещ на Fox News Тъкър Карлсън стартира ново предаване по-рано този месец в платформата, наречено „Тъкър в Twitter".
Twitter предвижда, че ще може да продава реклами и спонсорство заедно с видеоклиповете на Карлсон и други създатели на съдържание, казва източникът.
През последните дни Якарино също така е казала на колегите си, че Мъск е изразил силна подкрепа за нейните идеи и работните взаимоотношения са започнали положително.