Линда Якарино е много интересен модел за човек, който да оглави Twitter, защото социалните мрежи се управляват обикновено от разработчици и инженери. Тя идва от динамичната среда на рекламната индустрия и ще се изисква много труд и работа, за да се задържи на позицията. При всички положения Якарино ще се постарае да върне рекламодателите, които се отдръпнаха от Twitter. Това мнение застъпи в предаването UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Ален Попович, експерт по дигитален маркетинг и социални мрежи и изпълнителен директор на Social Me.
Според него от Twitter все още не са оценили вредата и негативното влияние от отдръпването на големите рекламодатели, но „в тази конкурентна среда такава липса на голямо перо от приходи оказва и влияние върху развитието на самата платформа“.
„Тя е много обиграна и знам, че са я поставили като човек, който да ускори темповете, продажбите и да увеличи доверието към социалната мрежа“, поясни Попович.
Въпреки това обаче не е ясно доколко Якарино ще е свободна в дейността си предвид обсебеността на Илон Мъск по това, което прави, както и микромениджмънта му със скорошните решения, взети в Tesla, където той поиска всички нови назначения да преминават през неговото одобрение.
„Дали чрез нея Мъск ще започва да управлява и да упражнява по-голям контрол, или ще се довери на опита ѝ, предстои да разберем. Но със сигурност е хубаво такива промени да се случват“, заключава експертът.
Социалните мрежи в България
Попович смята, че социалните мрежи в България се развиват реципрочно както навсякъде другаде по света. Той определя българите като дигитално грамотна нация, която умее да борави със социалните мрежи. Все още доминираща у нас е Meta, но TikTok, макар и все още без реклама в България, също е изключително сериозен конкурент, признава той.
Според него тази платформа представлява една много по-креативна среда, където се изискват повече дигитални умения и доза креативност, за да можеш да привличаш публиката. Той не определя хората, употребяващи приложението като инфлуенсъри, а по-скоро като „тиктокъри''.
„Има впечатление, че TikTok е само за тийнейджъри, но голям дял от потребителите, които гледат съдържание, без да имат създадено такова, са всъщност на над 25 години. Това е доста по-голям процент от хората, които употребяват TikTok“.
„В маркетинга да използваш само един канал е убийство! Трябва да направиш мултиканалност, защото хората са различни и са навсякъде. Те използват TikTok, за да гледат видеа, но и Instagram, и телевизия. В България все още се гледа телевизия с огромен интерес и тя е голям фактор. Хората дори гледат телевизия, държейки телефона си в ръка. Тоест това, което виждам, мога веднага да го коментирам в социалната мрежа. Нещата се допълват! Никога не е само до един канал. Важно е да разпределим силите си във всички канали“, съветва Попович.
Какво е влиянието на изкуствения интелект върху социалните мрежи и трябва ли те да подлежат на регулации може да видите в целия разговор в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!