Американската социална платформа за споделяне на снимки Pinterest даде прогноза за ръста на приходите си за второто тримесечие, която се оказа под очакванията на Wall Street. Това се случва в момент, в който компанията се бори със свиването на разходите на компаниите за реклама. Новината доведе до 13% спад на цената на акциите на интернет гиганта по време на следборсовата търговия в четвъртък, предава Ройтерс.
Въпреки че Pinterest каза, че рекламният пазар се стабилизира, тя предупреди, че пазарът все още е несигурен. Стойността на книжата на конкурента Snap се понижи с 18% по време на следборсовата търговия заради слабите приходи на компанията и заради предупреждението ѝ, че може да не успее да отговори на очакванията и през второто тримесечие.
По-малките търговци на дигитални реклами като Pinterest и Snap губят позиции в рамките на една слаба икономика, отстъпвайки пред големите конкуренти Alphabet и Meta Platforms, тъй като рекламодателите предпочитат да се придържат към изпитани и тествани платформи. Това се случва след бума по време на пандемията, когато рекламодателите харчеха много, за да достигнат до онлайн клиентите.
В опит да подсили рекламния си бизнес, Pinterest обяви още, че се отваря за търсенето на реклами от трети страни, което ще позволи на други играчи да доставят реклами през неговата платформа. Освен това разкри, че Amazon ще бъде първият партньор.
„Вярваме, че наскоро назначеният главен изпълнителен директор Бил Реди търси начини да използва по-добре платформата от гледна точка на електронната търговия, създавайки повече изживявания за пазаруване за потребителите, които използват платформата“, коментира Анджело Зино, старши капиталов анализатор в CFRA Research.
Главният изпълнителен директор каза, че компанията използва изкуствен интелект от следващо поколение, за да предоставя по-добри препоръки в платформата и по-добре да предлага реклами сред останалите неща в платформата.
Месечно активните потребители на Pinterest са се увеличили със 7 на сто до 463 млн. Това се оказа над прогнозата за 454,03 млн. по данни на Refinitiv.
Приходите на компанията са нараснали с 5% до 602,58 млн. долара през първото тримесечие, завършило на 31 март. Средната прогноза на анализаторите беше за 592,99 млн. долара, допълват от Refinitiv.
Pinterest обяви, че очаква ръстът на приходите ѝ за текущото тримесечие да бъде в съответствие с ръста от първото тримесечие на тази година и четвъртото на миналата. Приходите за четвъртото тримесечие на 2022 г. Wall Street очаква през настоящото тримесечие ръстът да е 6,15%.