Социалната мрежа Twitter ще позволи на потребителите да налагат такси за достъп до съдържанието си „от дълги текстове до многочасови видеа“, заяви собственикът Илон Мъск в публикация на сайта в четвъртък.
Мъск казва, че през първите 12 месеца Twitter няма да задържа никакви пари, които потребителите изкарват от абонаменти. Това означава, че потребителите ще запазват поне 70% от приходите си от абонамент на мобилни устройства, след като се отчетат таксите на магазина за приложения, казва той. Мъск не поясни техническите аспекти на плана.
Мъск, в опита си да позволи на хората да изкарват пари от профилите си в twitter, ще се сблъска директно със Substack – компания за нюзлетъри с подобни възможности за изкарване на пари, пише Bloomberg. В същото време Substack все повече започва да прилича на Twitter. Сайтът наскоро въведе функция Notes (Бележки), която позволява на потребителите да публикуват в публичен списък. По-рано тази седмица Twitter временно спря харесванията, нехаресванията и препубликуването на туитове, ако те съдържат линк на Substack.
Промените може да помогнат да се привлекат повече създатели на съдържание на платформата или да ги задържи да не напускат. Макар че Twitter няма да взима дял от абонаментните приходи на потребителите за първите 12 месеца, това може да е ход за генериране на повече пари в бъдеще. Google заяви, че за абонамент ще взима само 15%, а Apple ще го намали на 15% от 30% след първата година.
Twitter, която вече е дъщерно дружество на X Corp., изпитва трудности напоследък в усилията си да печели пари от платформата си. Рекламите, които формираха над 80% от приходите на Twitter, са се свили с 50%, откакто Мъск я купи. Компанията се надява да увеличи приходите чрез премиум версия – Twitter Blue, но само 1% от месечните потребителите са се записали за ползването ѝ.