IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ходът на Мъск с верификацията в Twitter разгневи знаменитостите

С течение на времето синята отметка се превърна в търсен маркер за много потребители

10:43 | 31.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Планът на Twitter Inc. да премахне досегашните сини отметки за проверени акаунти означава край на дългогодишен символ за статус в социалните медии и предизвиква оплаквания от някои известни личности, които допринасят за платформата, загрижени за потенциалната вреда, която такъв ход може да им нанесе, пише The Wall Street Journal. 

Системата, при която Twitter проверяваше известни акаунти, за да потвърди тяхната автентичност, като добавяше синя отметка до името на потребителя, ще отстъпи място от 1 април на система, при която потребителите трябва да закупят абонамент, за да бъдат с верифициран акуант, заяви компанията. 

Twitter, който досега не е таксувал проверката, сега я предоставя само на тези, които плащат от 8 до 11 долара за месечен абонамент в зависимост от това дали той се плаща през мобилен телефон или уеб браузър.

Обновената абонаментна програма, наречена Twitter Blue, предлага и други функции, включително възможност за редактиране на туитове. Илон Мъск, който придоби Twitter в края на миналата година, заяви в понеделник, че от 15 април само верифицираните акаунти ще имат право да бъдат популяризирани в алгоритмичните препоръки на Twitter. Според него такива правила са необходими за борба със спам акаунтите на ботовете. След критики от страна на много потребители Мъск обяви промяна във вторник, като заяви в Twitter, че акаунтите, които потребителите следват, също ще бъдат показвани в алгоритмичните препоръки на Twitter.

Въпреки че някои смятаха предишната система за верификация за произволна и объркваща, процесът беше предназначен да потвърди, че акаунтите на публични личности са легитимни. С течение на времето синята отметка се превърна в търсен маркер за много потребители. Контролните знаци послужиха като начин за борба с имитациите и спомогнаха за превръщането на Twitter в привлекателна комуникационна платформа за публичните личности.

Новата система, за която Мъск заяви, че ще бъде по-справедлива от сегашната и е част от усилията му да увеличи приходите от абонамент на Twitter, предизвиква съвсем нов вид оплаквания, особено от някои акаунти с много последователи.

Актьорът от сериала „Зайнфелд" Джейсън Александър, който има около 732 хил. последователи в Twitter, заяви в неотдавнашен туит, че ще напусне Twitter, ако изгуби отметката си. „Без нея всеки може да твърди, че съм аз", каза той.

Един от рисковете е, че Twitter може да се лиши от високопоставени потребители, които от дълго време носят престиж и влиятелни коментари в платформата. „Тези хора казват: "Всъщност аз създавам стойност за вашата мрежа, а сега ме карате да се чувствам като човек, когото можете да зарежете", казва Джейсън Голдман, продуктов мениджър и бивш член на борда на директорите на Twitter, който е работил по първоначалната система за проверка на Twitter.

525 000
са абонатите на Twitter Blue според скорошна оценка на Травис Браун

Според публикация в блога на компанията от онова време Twitter въвежда верифицираните акаунти през 2009 г., за да отговори на опасенията за самозвани потребители. По-рано същата година Тони ла Руса, който тогава беше мениджър на бейзболния отбор „Сейнт Луис Кардиналс", съди Twitter, след като самозван акаунт се пошегува със смъртта на бивши играчи от тима. По-късно Ла Руса оттегли иска си според съдебно досие. 

Правилата на Twitter забраняват самозванството с изключения за пародията. Когато Twitter на Мъск за първи път се опита да пусне новия Twitter Blue през ноември, много потребители се възползваха от отметките, за да се представят за известни личности и марки, предизвиквайки объркване в платформата. Оттогава Twitter заяви, че е добавил предпазни мерки, предназначени за борба с представянето за личности, включително изискване абонатите да потвърждават телефонните си номера и да избягват да променят профилните си снимки или потребителски имена.

За бизнеса Twitter наскоро стартира абонаментна програма, наречена Verified Organizations, която струва 1000 долара месечно, плюс 50 долара месечно за всеки партньорски акаунт в САЩ, например за отделни служители. Предприятията ще получават златна отметка и квадратно профилно изображение вместо типичното кръгче, заявиха от Twitter. 

Сините отметки „бяха парапети за легитимност, а не безсмислени символи за статус", написа в Twitter актьорът от "Стар Трек" Уилям Шатнър, който има 2,5 млн. последователи в Twitter. В неотдавнашна поредица от туитове Шатнър заяви, че е загрижен за имитациите, но засега планира да остане в Twitter. 

Моника Люински, която има 1,2 млн. последователи в Twitter, се оплака в неделя от акаунт с потребителско име @Monicalewinskai, който е обозначен с отметка, защото се е абонирал за Twitter Blue.

„В коя вселена това е справедливо спрямо хората, които могат да понесат последствия заради това, че са се представили за някой друг?", написа Люински в Twitter. Сега акаунтът твърди в биографията си в Twitter, че „всъщност не е Моника Люински". 

В отговор на запитване от WSJ потребителят на акаунта, който пояснява, че се казва Ейдън, но отказва да назове фамилията си, казва, че е избрал това потребителско име, защото го е използвал преди във видеоигри, а не защото се опитва да се представи за Люински.

За много потребители на Twitter синята отметка се превърна в желан символ на статута, казва Мат Навара, консултант по социални медии. „Това беше нещо елитарно. Беше символ на статус", казва Навара. Ако сега всеки може да плати за синя отметка, тя вече няма да е специална, пояснява той. 

Все пак Навара, който пише бюлетин за индустрията на социалните медии, признава, че наскоро се е абонирал за новия Twitter Blue, така че туитовете му ще могат да бъдат насърчавани от алгоритъма на Twitter. „Най-голямата ми аудитория или последователи в социалните мрежи винаги е била в Twitter", каза той.

Все повече компании за социални медии започнаха да предлагат абонаменти, залагайки на това, че платените функции могат да предложат нов поток от приходи, който да помогне да се противодейства на забавянето на цифровата реклама. Сред тях са Facebook и Instagram на Meta Platforms Inc., както и Snap Inc.

Twitter Blue има до 525 хил. абонати според скорошна оценка на Травис Браун, базиран в Берлин софтуерен разработчик, който следи платформите за социални медии.

Много от досегашните верифицирани потребители публикуваха в Twitter критики и шеги относно новата абонаментна програма, като някои от тях заявиха, че вече не искат да ползват синята отметка, отчасти защото не са съгласни с действията на Мъск и не искат да бъдат възприемани като хора, които го подкрепят. „Той е персонаж, който определено е поляризиращ", казва Навара, консултант по социални медии.     

Има голяма мъдрост в старата поговорка: „Получаваш това, за което плащаш"
Илон Мъск
собственик и главен изпълнителен директор на Twitter
                                                                                                     

Мъск и неговите поддръжници твърдят, че наследените от Twitter отметки са символ на класово отношение и защитават стойността на абонамента. „Има голяма мъдрост в старата поговорка: „Получаваш това, за което плащаш", написа Мъск в Twitter по-рано този месец. 

Тейлър Ричардсън, колежанка, която се застъпва за това платформите за социални медии да верифицират повече чернокожи учени, заяви, че верификацията е помогнала на хората да получат по-голямо признание и да имат по-силен глас в социалните медии. „Не планирам да плащам за нещо, което съм спечелила, доказала и за което продължавам да работя усилено", казва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:43 | 31.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още