Meta Platforms Inc проучва възможността за пускане на ново приложение за социални медии в стремежа си да измести Twitter от позицията на „цифровия градски площад" в света.
„Проучваме възможността за създаване на самостоятелна децентрализирана социална мрежа за споделяне на текстови актуализации. Смятаме, че има възможност за отделно пространство, където творци и публични личности могат да споделят навременни актуализации за своите интереси", заяви говорител на Meta пред Ройтерс в изявление, изпратено по имейл.
Meta работи върху алтернатива на Twitter, подобна на Mastodon, твърди от своя страна Engadget. Гигантът в социалните мрежи е в ранен етап на разработване на приложение с кодово име P92, което ще позволява на потребителите да публикуват съдържание и ще поддържа протокола на социалната мрежа Mastodon, наречен ActivityPub.
P92 би функционирал под бранда на Instagram и би позволявал на потребителите да се регистрират и влизат в нея, като използват идентификационните си данни за тази социална мрежа. Тя ще допълва профила на потребителите в Instagram, ако те използват едно и също потребителско име. Но „споделянето на данни от Instagram към P92 ще бъде минимално, ако не и никакво" след първоначалната регистрация.
Приложението на Meta ще се основава на подобна рамка, която управлява Mastodon - услуга, подобна на Twitter, която беше пусната през 2016 г.
Подобно на Twitter приложение би позволило на Meta да се възползва от сегашния хаос в ръководената от Илон Мъск компания, в която съкращаването на разходите е приоритет.
Twitter се затруднява да задържи рекламната си база, откакто Мъск пое платформата в края на миналата година. Редица компании изтеглиха разходите си след хода на Twitter да възстанови спрени акаунти и да пусне платена верификация на акаунти, в резултат на която измамници се представяха за фирми.
Плановете на Meta се разкриват в момент, в който най-голямата ѝ платформа - Facebook - се затруднява да привлече вниманието на по-младата аудитория, а огромните ѝ инвестиции в метавселената - виртуален свят, в който потребителите си взаимодействат и работят - не показват признаци на възвръщаемост, поне в краткосрочен план.
Нейното приложение за споделяне на видео, Instagram, също е изправено пред силна конкуренция, тъй като създателите на съдържание или хитовите инфлуенсъри изоставят платформата заради TikTok.
Не е ясно кога Meta ще пусне новото приложение.
„Историята на Meta показва, че те са много по-добри купувачи, отколкото новатори или разработчици... що се отнася до копирането на Twitter, това е просто защитен ход", казва Томас Хейс, председател и управляващ член на базираната в Ню Йорк Great Hill Capital.
„Те просто опитват всичко... поне при един мини блогинг сайт като Twitter има някакво очакване, че може да започне да прави пари много по-бързо, отколкото инвестицията в метавселената“.
Инвестициите на Meta в метавселената няма да доведат до ръст на приходите до 2030 г., твърдят анализатори.
Акциите на Meta поевтиняха с 1,2% в петък. Досега те са поскъпнали с около 51% през тази година.