Pinterest Inc. отчете приходи, които не отговориха на прогнозите на анализаторите, тъй като се сблъсква със спад в рекламата, което доведе до срив на акциите с цели 16%.
Компанията, която предлага уебсайт за визуално вдъхновение за начина на живот, отчете приходи за четвъртото тримесечие в размер на 877 млн. долара, което не отговори на средната прогнози на анализаторите в анкета на Bloomberg за 887,2 млн. долара.
„Pinterest има някои интересни иновации, но ги прави на труден пазар", казва Марк Махани, ръководител на интернет проучванията в Evercore ISI. В момент, когато рекламодателите свиват разходите си, „хората все още ще купуват Google и Meta и ще има по-малък апетит към вторичните платформи", каза той.
Месечно активните потребители са се увеличили до 450 млн. спрямо 431 млн. през същия период на предходната година - след период на по-ниска ангажираност.
Бил Риди, главен изпълнителен директор на Pinterest, казва, че ангажираността - показател, който обхваща взаимодействията на потребителите като пинове, коментари и запаметявания - е нараснала с 10% и се е превърнала в основен приоритет за Pinterest. Компанията набляга на този показател, а не на месечните активни потребители (MAU) - ключов фокус за много от конкурентните социални мрежи.
„Ние сме много фокусирани върху това да се уверим, че ще се върнем към ръста на потребителите, но сме по-загрижени да постигнем по-дълбока ангажираност и по-дълбока монетаризация на потребител, отколкото да преследваме MAU като суетна метрика", казва Реди в интервю. Той добавя, че компаниите често добавят потребители от международни пазари, където не могат да печелят много пари, което прави показателя MAU по-малко ценен.
Отделно от това стана ясно, че Тод Моргенфелд, главният финансов директор, се оттегля от поста си само седмица, след като компанията съкрати 150 служители. Моргенфелд, който заема тази длъжност от 2016 г., ще напусне на 1 юли.