Snap обяви, че приходите ѝ за текущото тримесечие могат да спаднат с до 10%, което изпрати цената на акциите ѝ с 14% надолу в предборсовата търговия, докато компанията се бори с по-слабото търсене на реклама, предава Ройтерс.
Собственикът на приложението Snapchat е първата голяма дигитална рекламна платформа, която отчита финансовите си резултати за четвъртото тримесечие, което може да подскаже какво да очакваме от отчетите на Meta Platforms и Google, които ще излязат по-късно тази седмица.
Цената на акциите на Meta спада с 0,9%, а тази на Alphabet – поскъпва с близо 0,1%. При Pinterest борсовото понижение е по-голямо – с над процент.
В писмо до инвеститорите Snap заяви, че отслабващата икономика, по-голямата конкуренция от други социални мрежи и „промени в политиките на платформата“ (Apple – бел.ред.) са продължили да влияят негативно на бизнеса през четвъртото тримесечие.
Apple въведе промени в поверителността на iPhone през 2021 г., които ограничиха възможността на рекламодателите да събират данни за таргетирани реклами.
Главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел заяви пред анализатори, че компанията работи за подобряване на способността си да измерва и увеличава ефективността на своите реклами, но ще е нужно инвестициите да се превърнат в по-високи приходи.
Предизвикателствата остават
„Очакваме предизвикателствата, с които се сблъскахме през последната година, да продължат през първото тримесечие“, написа компанията в писмо до инвеститорите.
Приходите за четвъртото тримесечие, завършило на 31 декември, са 1,3 млрд. долара, без изменение спрямо същия период година по-рано. Те успяха да отговорят на очакванията на анализаторите.
Нетната загуба на Snap достигна 288 млн. долара през тримесечието, спрямо 23 млн. долара печалба преди година. Компанията отчете коригирана печалба на акция от 14 цента, което се оказа над прогнозата на Wall Street за 11 цента на акция.
Snap ще проведе среща с инвеститорите си на 16 февруари, когато ще разкрие повече подробности относно плана си за бъдещето. През август компанията разкри, че ще съкрати 20% от служителите си и ще сложи край на някои експериментални проекти като дрона камера, за да свие разходите си.
Технологичният сектор понесе силен удар през последните месеци заради рекордно високата инфлацията и очакванията за рецесия.
Цената на акциите на базираната в Санта Моника, Калифорния, компания се понижи с 65% през миналата година.
Snap заяви, че има над 2 млн. абонати на премиум продукта си Snapchat+, който пусна миналата година в опит да развие нов източник на приходи.
Шпигел заяви, че е „много развълнуван от възможностите около генеративния изкуствен интелект“, който може да помогне за напредъка на инвестициите на Snap в добавената реалност.
Генеративният изкуствен интелект е технология, която генерира текст или изображения в отговор на задание, като предизвика голяма еуфория в технологичната индустрия през последните месеци.
Дневно активните потребители на Snapchat са се увеличили със 17% на годишна база до 375 млн. което надмина очакванията на анализаторите за 374 млн. по данни на Refinitiv.
В писмото си до инвеститорите компанията казва, че вътрешната ѝ прогноза предполага, че през първото тримесечие ще има спад на приходите между 2 и 10 процента спрямо година по-рано. Snap прогнозира, че дневно активните ѝ потребители през текущия отчетен период ще достигнат между 382 млн. и 384 млн. души.