IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ТikTok засенчва конкуренцията със значително по-евтина реклама

Компанията привлича голяма част от рекламните приходи, които преди бяха насочени към играчи като Instagram и Twitter

14:31 | 10.01.23 г.
Снимка: Yan Cong/Bloomberg
Снимка: Yan Cong/Bloomberg

TikTok предлага по-евтини рекламни тарифи от конкурентните социални мрежи, тъй като бързоразвиващото се приложение за кратки видеа се опитва да извоюва по-голям дял от пазара на дигитална реклама на фона на забавянето на онлайн разходите, пише Financial Times.

Рекламодатели, организации в индустрията и различни марки коментират пред изданието, че все по-голяма част от рекламните разходи са се преместили от платформи като Twitter и Meta (собственик на Facebook и Instagram) към TikTok. Причина за това са по-ниските разходи и по-голямата ангажираност на потребителите.

TikTok, която е собственост на китайската ByteDance, разтърси индустрията за социални мрежи през последните години, като успя бързо да се разрасне и вече има над 1 млрд. потребители по света. Приложението за кратки видеа, което пусна реклами през 2019 г., също така подбива конкуренцията в момент, в който маркетинговите бюджети се свиват.

Данни от 2022 г. на базираната в Ню Йорк медийна агенция VaynerMedia показват, че разходите за получаване на 1000 импресии от видео реклама в TikTok са почти наполовина на цената на Instagram Reels, с една трета по-ниски от Twitter и с 62% по-малко от рекламата в Snapchat.

Рекламата в TikTok е нараснала значително през четвъртото тримесечие на миналата година. Топ 1000 рекламодали в САЩ са увеличили разходите си в платформата за видеа с 66% до 467 млн. долара от септември до октомври 2022 г. по данни на Pathmatics.

„Толкова много от нашите бранд партньори... бяха на 100% в Instagram”, коментира Пермел Дойл, основател и президент на творческата агенция Billion Dollar Boy. „Сега за 2023 г. виждаме 80 до 100 процента в TikTok”.

TikTok бързо се оформи като място, което ангажира нови, по-млади потребители, карайки конкурентите да пуснат собствени функции за кратки видеа, като Reels на Instagram и Shorts на YouTube.

Но китайската група успя да привлече вниманието и на регулаторите по света заради опасения за сигурността. Главният изпълнителен директор Шоу Дзъ Чъу ще се срещне с еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер във вторник, като се очаква двамата да обсъдят доколко TikTok отговаря на ключовите нови регулации в блока.

През 2022 г. технологичните гиганти бяха засегнати от глобалния спад на онлайн разходите. Meta и Snap наблюдават значително забавяне на растежа на приходите, което доведе до големи съкращения на служители и в двете компании.

TikTok също не е застрахована от подобни последици. През ноември Financial Times разкри, че групата е понижила целите за приходите си за 2022 г. с 20% заради турбулентната рекламна среда. Въпреки това гигантът все пак успя да генерира над 10 млрд. долара приходи за миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:31 | 10.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още