Twitter Inc. ще смекчи тригодишната си забрана за политическа реклама, което е поредната промяна в политиката след поглъщането на компанията от милиардера Илон Мъск.
Във вторник компанията заяви, че ще разшири политическата реклама, която разрешава през следващите седмици, за да „улесни обществения дебат по важни теми" и да приведе рекламната си политика в съответствие с тази на телевизиите и други медии, като предстои да бъдат обявени допълнителни подробности, предава Bloomberg.
Макар че не стана ясно веднага колко мащабни ще бъдат промените, те представляват отклонение от глобалната забрана за рекламиране на кандидати, избираеми служители и политически партии, обявена за първи път през 2019 г. от съоснователя на Twitter и главен изпълнителен директор по това време Джак Дорси.
We believe that cause-based advertising can facilitate public conversation around important topics. Today, we're relaxing our ads policy for cause-based ads in the US. We also plan to expand the political advertising we permit in the coming weeks.
— Twitter Safety (@TwitterSafety) January 3, 2023
Дорси обоснова забраната, която си навлече гнева на кампанията за преизбиране на тогавашния президент Доналд Тръмп, с думите, че „обхватът на политическите послания трябва да бъде заслужен, а не купен“.
Но откакто Мъск придоби Twitter за 44 млрд. долара, той твърди, че предишното ръководство на платформата за социални медии е извършило цензура и е въвело широки промени без особено предупреждение. Наред с другите промени компанията прекрати политиката си, която предотвратяваше споделянето на дезинформация за пандемията, възстанови акаунтите на Тръмп и други десни политици и забрани на потребителите да следят частния самолет на Мъск.
Понастоящем Twitter разрешава някоиот т.нар. реклами на проблеми или реклами, основани на кауза, за някои икономически, екологични и социални теми, макар и с ограничения.
Преди забраната политическата реклама беше незначителен източник на приходи за Twitter – приходите възлизаха на по-малко от 3 млн. долара по време на междинните избори в САЩ през 2018 г. Все пак облекчаването може да помогне на компанията, която сега се затруднява да спре загубите на приходи от реклами, тъй като марките се отдръпват от мрежата поради загриженост за политиките ѝ за модериране.