В сряда Twitter Inc претърпя сериозен срив, в резултат на който десетки хиляди потребители в световен мащаб нямаха достъп до популярната социална медийна платформа или не можеха да използват нейните ключови функции в продължение на няколко часа, преди услугите да бъдат възстановени, предава Ройтерс.
Инцидентът е първото очевидно широкообхватно прекъсване на услугата на социалната медия, откакто милиардерът Илон Мъск пое Twitter като главен изпълнителен директор в края на октомври.
Уебсайтът Downdetector, който проследява прекъсванията чрез редица източници, включително потребителски доклади, показа, че в пика на смущението са били засегнати повече от 10 000 потребители от САЩ, около 2500 от Япония и около 2500 от Обединеното кралство.
Повечето от съобщенията са от потребители, които твърдят, че са имали технически проблеми с достъпа до социалната мрежа чрез уеб браузър.
Според уебсайта съобщенията за прекъсвания в Twitter рязко са намалели до сряда вечерта, като по-късно някои потребители са коментирали, че услугата се е нормализирала.
Twitter не е коментирала темата, а страницата за състоянието на социалната мрежа показваше, че всички системи работят.
По време на прекъсването някои потребители заявиха, че не са могли да влязат в акаунта си в Twitter чрез настолни или преносими компютри. По-малък брой потребители заявиха, че проблемът е засегнал и мобилното приложение и функции, включително известия.
При някои опити за влизане в Twitter от настолни компютри се появяваше съобщение за грешка: „Нещо се обърка, но не се притеснявайте - не е по ваша вина. Нека опитаме отново“.
Мъск написа в Twitter, че все още може да използва услугата.
„Работи за мен", написа Мъск, отговаряйки на потребител, който попита дали Twitter е счупен.
Прекъсването се случва два месеца след като Мъск завърши придобиването на Twitter за 44 млрд. долара, което беше белязано от хаос и противоречия.
Според някои оценки стотици служители на Twitter са напуснали компанията за социални медии през ноември, включително инженери, отговорни за отстраняването на грешки и предотвратяването на прекъсвания на услугата.
Хиляди потребители на Twitter бяха засегнати от глобални прекъсвания и през февруари и юли, преди поглъщането от Мъск.
Други големи технологични компании също бяха засегнати от прекъсвания тази година. През юли близо 19-часово прекъсване на услугите на най-големия канадски телекомуникационен оператор Rogers Telecommunications спря достъпа на милиони хора до банкови, транспортни и правителствени услуги.
Can anyone see this or is Twitter broken
— greg (@greg16676935420) December 29, 2022
Представянето на Twitter е обект на особено внимание, откакто Мъск завърши придобиването на компанията в края на октомври. Впоследствие той съкрати служители в компанията, което накара някои бивши служители и външни наблюдатели да се запитат дали съкращенията няма да попречат на дейността на Twitter.
Миналата седмица Мъск заяви, че компанията е съкратила почти три четвърти от близо 8000-те служители, които е имала преди той да поеме управлението. Той заяви, че съкращенията са били необходими, за да се предотврати потенциална финансова катастрофа.
„Тази компания е като, по принцип, да сте в самолет, който се движи към земята с висока скорост, с горящи двигатели, а управлението не работи", каза той. „Сега смятам, че Twitter всъщност ще бъде добре през следващата година“.
Миналата седмица Мъск също така заяви, че е почти приключил с първоначалното си преструктуриране в Twitter, макар че добави, че остава да се свърши още малко инженерна дейност.