IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Илон Мъск развива една социална мрежа, но не тази, която очаквате

Други платформи се възползват от кризата в Twitter

12:46 | 22.12.22 г.
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Един от най-големите печеливши от хаотичното управление на Twitter от Илон Мъск е малка социална мрежа, за която повечето хора не бяха чували допреди два месеца, пише CNBC.

Mastodon, алтернативна микроблогинг платформа, отбеляза няколко скока в регистрираните потребители, откакто вторият по богатство човек в света придоби Twitter в края на октомври. Данните по часове от брояча на потребители на Mastodon показват, че тези скокове обикновено се случват скоро след някои от най-впечатляващите ходове на Мъск.

Услугите на Mastodon са имали средно по 130 нови регистрации на час от 1 октомври до 26 октомври. Този брой е скочил до 2000 на час, след като Илон Мъск пое контрола над Twitter на 28 октомври. Регистрациите са достигнали 5000 на час, след като Twitter започна масовите съкращения на служители седмица по-късно, и са достигнали пик от близо 10 хил. на час, след като имаше масово напускане на работници заради ултиматума, който Мъск им изпрати по имейл на 17 ноември.

Услугата отново отбеляза скокове в средата на декември, когато Twitter блокира профилите на журналисти, които пишат за Мъск и компанията, и отново, когато Twitter внезапно забрани на потребителите да споделят линкове към своите профили в други големи социални мрежи.

Откакто Мъск пое Twitter, журналисти, медии, писатели и политици си направиха акаунти в Mastodon. Но Mastodon, която е с отворен код и е изградена около модел от стотици малки сайтове, които се свързват помежду си, вместо в един голям сайт, все още е много малка.

В сайтовете на Mastodon, следени от Instance.social, към сряда (21 декември) има 8,7 млн. потребители. Twitter, която отчете 237 млн. потребители през второто тримесечие на 2022 г., е 29 пъти по-голяма. Facebook със своите 2,9 млрд. потребители за второто тримесечие на тази година, е над 300 пъти по-голяма.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:46 | 22.12.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още