Социалната мрежа Twitter ще се сблъска с отлив на потребители заради промени, направени от новия собствен и главен изпълнителен директор Илон Мъск. Освен това приходите ѝ ще останат без промяна в ръста през следващите две години, сочи доклад на Insider Intelligence, цитиран от Ройтерс.
Експерти и потребители имат опасения относно способността на Twitter да се бори с дезинформацията, след като съкрати около половината си служители, включително такива, занимаващи се с модериране на съдържанието.
Twitter, която беше придобита от Мъск през октомври, ще загуби повече потребители в САЩ, отколкото в други страни, твърдят от Insider Intelligence. Докладът допълва, че месечните потребители ще спаднат до 50,5 млн. през 2024 г., най-ниското ниво от 2014 г.
„Потребителите ще започнат да напускат платформата през следващата година, тъй като ще се разочароват от технически проблеми и разпространението на реч на омразата и друго неприятно съдържание“, коментира Джасмин Енберг, главен анализатор в Insider Intelligence.
Компанията за пазарни проучвания твърди, че ръстът на приходите на Twitter ще остане непроменен през следващите две години, тъй като загубата на персонал ще затрудни Мъск да доставя нови продукти, за да увеличи ползването на услугата и ангажираността в платформата.
През ноември Мъск приписа „огромния спад на приходите“ на групите за граждански права, които оказаха натиск върху брандовете да спрат временно рекламите си в Twitter. Социалната мрежа генерира около 90% от приходите си от продажбата на реклами.