Още през следващата седмица Twitter Inc ще въведе нови начини за контрол, които ще позволят на компаниите да не допускат рекламите им да се появяват над или под туитове, съдържащи определени ключови думи, съобщи Ройтерс, позовавайки се на имейл от четвъртък на платформата за социални медии до рекламодателите си.
Новите механизми за контрол са част от усилията на Twitter да успокои и привлече обратно рекламодателите, които изтеглиха рекламите си от платформата, след като тя беше закупена през октомври от милиардера Илон Мъск. Това се случи на фона на съобщения на групи за граждански права, че след придобиването на платформата е нараснал броят на изказванията, пораждащи омраза, и след като няколко забранени или спрени акаунта бяха възстановени.
Близо 90% от приходите на Twitter са от продажба на дигитални реклами. Наскоро Мъск обясни „огромния спад в приходите" с организациите за защита на гражданските права, които са притиснали марките да спрат рекламите си в Twitter.
Според запознат източник в четвъртък в разговор с група от рекламния бранш представител на Twitter е заявил, че платформата обмисля да въведе собствени модератори на съдържание, много от които сега са наети чрез доставчици от трети страни.
Представителят на Twitter е заявил, че въвеждането на собствени модератори на съдържание ще позволи на платформата да инвестира повече в модерирането на неанглоезични реклами.
Коментарите се случват, след като новият ръководител на отдел „Доверие и безопасност" на Twitter Ела Ъруин заяви пред Ройтерс, че платформата ще заложи в по-голяма степен на автоматизираното модериране на съдържание. Ървин също така заяви, че неотдавнашните съкращения в Twitter, при които бяха съкратени 50% от персонала, не са засегнали значително екипа за модериране и тези, които работят в критични области като безопасността на децата.
В електронното писмо до рекламодателите от четвъртък, прегледано от Ройтерс, се казва, че обновената версия на абонаментната услуга на Twitter, наречена Twitter Blue, ще започне да се разпространява в петък.
Абонаментът ще позволи на акаунтите да получават отметка за верифициран акаунт. Според имейла акаунтите на физически лица ще получават синя отметка, докато златните и сивите отметки ще обозначават бизнес и правителствени акаунти.
Цената на абонамента ще бъде 7 долара на месец за абонамент директно чрез уебсайта и 11 долара на месец за устройствата на Apple, се казва в имейла.