Инвеститорите в Snap, една от най-малките социални мрежи, могат да са сред най-печелившите от факта, че Twitter губи рекламодатели, пише Bloomberg.
Twitter може да се раздели с близо една трета от рекламните си приходи, тъй като брандовете се отдръпват от сайта, сочат прогнози на MKM Partners. Instagram и Facebook на Meta Platforms могат да спечелят по-голямата част от този бизнес, въпреки че допълнителните продажби ще бъдат около 1% от общите приходи на Meta, допълва MKM.
Същите тези приходи обаче биха значели много за компанията майка на Snapchat, която има далеч по-малки операции. Това може да ѝ помогне да тласне нагоре цената на акциите, които загубиха повече от три четвърти от стойността си тази година.
„Това, което е лошо за Twitter, всъщност може да е добро за Snapchat”, коментира Денис Дик, анализатор в Triple D Trading.
Компании като Volkswagen, General Mills и Pfizer свиха рекламата си или я спряха изцяло в Twitter, тъй като са притеснени, че по-разхлабените политики за модериране на новия собственик Илон Мъск ще доведат до повече нежелано съдържание в социалната мрежа. Главният изпълнителен директор на General Motors Мери Бара коментира в интервю за CNBC, че производителят на автомобили продължава да оценява случващото се в Twitter, след като спря да се рекламира там.
Мъск призна, че отдръпването на рекламодатели е довело до „огромен спад“ на приходите. През уикенда той каза, че Apple, най-големият рекламодател в платформата, „напълно е подновил“ бизнеса си с Twitter, след като няколко дни по-рано почти спря.
Разбира се, всяка полза за Snap от оттеглянето на рекламодателите от Twitter може да бъде компенсирана от по-мащабните икономически предизвикателства. Дик коментира, че е притеснен, че като цяло дигиталната реклама може да се свие през 2023 г., а анализаторите са съгласни, че отслабващата икономика кара бизнеса да свива разходите си, включително тези за реклама.
Snap Може да привлече около 5 до 8 процента от рекламните средства, които компаниите биха похарчили в Twitter, коментира Рохит Кулкарни, който следи акциите на MKM.
Дори Snap да привлече само 5% от рекламните средства на брандовете от Twitter, това би трябвало да помогне на компанията лесно да надмине прогнозата за приходите за четвъртото тримесечие, твърди анализаторът на Bloomberg Intelligence Мандип Синх.
За социалните мрежи, които бяха пометени от тазгодишния мечи пазар на технологични акции, всеки тласък, произтичащ от проблемите на Twitter, би бил добре дошъл. Въпреки че повишаването на лихвените проценти от Федералния резерв засегна целия сектор, Snap по-специално пострада от засилената конкуренция, трудностите в проследяването на потребителите (с рекламни цели) и отслабването на рекламния пазар.
Възстановяването на технологичните акции през второто полугодие не помогна особено на Snap и Meta. Графика: Bloomberg L.P.
Възстановяването на технологичните акции през втората половина на годината не помогна на социалната мрежа. Цената на акциите на Meta и Snap е спаднала съответно с 24% и 23% от 30 юни насам, докато Nasdaq 100 се е повишил с 2,5%.
През последните шест месеца анализатори свиха прогнозите си за приходите на Snap за четвъртото тримесечие с 20% до 1,3 млрд. долара по данни на Bloomberg.