Италианско-френският производител на автомобили Stellantis спира рекламите си в Twitter, след като шефът на Tesla Илон Мъск придоби услугата за кратки съобщения.
„Спираме платените рекламни публикации, докато не получим по-ясна представа за бъдещето на платформата при новото ръководство", обяви компанията майка на Opel. Преди това Мъск призна, че Twitter е претърпял „огромен" спад на приходите, откакто пое управлението преди десет дни, припомня DPA.
С този ход Stellantis се присъединява към списъка с големи компании, които са спрели да рекламират в Twitter, включително Volkswagen, United Airlines, General Mills, производителя на луксозни автомобили Audi of America и General Motors. Американската фармацевтична компания Gilead Sciences също заяви, че компанията и нейното подразделение Kite спират рекламите си в Twitter.
Правителствата по света също наблюдават с подозрение случващото се в Twitter. След вълна от съкращения в американската компания германското правителство обяви, че новият собственик ще трябва да спазва и законовите изисквания в Германия и ЕС. Правителствен говорител заяви, че правителството си запазва правото да предприеме мерки, но все още не е взело решение за тях. „Отчитаме много внимателно промяната в Twitter", каза той. ЕК също предупреди Мъск.
Самият предприемач обяви, че иска да превърне Twitter в „най-точния източник на информация за света". „Точен" в чии очи?", попита в отговор основателят на Twitter и бивш главен изпълнителен директор Джак Дорси. Мъск беше обявил, че ще създаде комисия с „много различни гледни точки", която да модерира съдържанието в Twitter. До заседанието на тази група нямало да се вземат решения относно съдържанието или възстановяването на собствениците на изключени акаунти.