Около година след като Facebook промени името си на Meta Platforms Inc., за да подчертае новия си фокус върху метавселената, дългогодишният акционер Altimeter Capital Management призова компанията да ограничи разходите си за този залог.
Meta е загубила фокуса си и акциите ѝ не се представят добре спрямо аналогичните компании, написа в публикация в блог Брад Герстнер, главен изпълнителен директор на инвестиционната компания. Фирмата притежава 2,5 млн. акции, представляващи 0,11% от акциите в обращение по данни на Bloomberg. В понеделник цената на книжата на Meta спадна с 0,22% до 129,72 долара в Ню Йорк. Те са поевтинели с 63% през тази година в сравнение със спада от около 30% на индекса Nasdaq 100.
Промяната на името предвещава намерението на компанията да заложи бъдещето си на нова компютърна платформа, в която хората ще се събират и общуват във виртуална среда. Но със забавянето на ръста на приходите вече се наложи да се намалят разходите и да се замрази наемането на служители, за да може концернът да се справи с ожесточената конкуренция за вниманието на потребителите.
„В Силициевата долина е лошо пазена тайна, че компании като Google, Meta, Twitter и Uber могат да постигнат подобни нива на приходи с много по-малко хора", казва той.
Meta съобщава, че в края на второто тримесечие има 83 553 служители, което е с 32% повече в сравнение с предходната година. Подобно на много технологични компании Meta от месеци е в режим на съкращаване на разходите, тъй като се сблъсква със забавянето на растежа и засилената конкуренция.
„Подобно на много други компании в света на нулевите лихви - Meta се е унесла в страната на излишъка - твърде много хора, твърде много идеи, твърде малко спешност", пише той. „Meta трябва да си върне енергията".
За да удвои свободните парични потоци до 40 млрд. долара годишно, компанията трябва да намали разходите за персонал с поне 20%, да намали годишните капиталови разходи с поне 5 до 25 млрд. долара и да ограничи инвестициите в метавселената и Reality Labs до не повече от 5 млрд. долара годишно, пише Герстнер, наричайки ангажимента на концерна „свръхголям и ужасяващ дори за стандартите на Силициевата долина".
Въпреки значителните инвестиции досега компанията изостава в изпълнението на целите си за метавселената, която представлява поглъщащо онлайн преживяване, където потребителите могат да работят, пазаруват и играят. Нейното водещо предложение за метавселена за потребители, наречено Horizon Worlds, достига по-малко от 200 000 активни потребители месечно, съобщи The Wall Street Journal по-рано този месец. „Хората са объркани от това какво изобщо означава метавселената", пише още Герстнер. Препоръките на фирмата ми „ще доведат до една по-икономична, по-продуктивна и по-фокусирана компания - компания, която възвръща своята увереност и инерция", казва той. И все пак добавя: „Ние вярваме в този екип“.