Meta Platforms планира да затвори един от офисите си в Ню Йорк, след като е свила плановете си за експанзия в града, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.
Компанията се възползва от възможността да прекрати договора си за наем на 255 Park Ave. South в Манхатън, допълват източниците, които са пожелали да останат анонимни.
Meta консолидира работната си сила в Ню Йорк, изграждайки офиси в Hudson Yards и напредвайки с плановете за Farley Building близо до Pennsylvania Station. Компанията обаче отменя някои от плановете си за растеж в града, съобщи по-рано Bloomberg News.
„255 Park Avenue South послужи като страхотно мостово пространство, за да ни отведе до новите ни офиси в Hudson Yards и Farley”, казва говорителят на Meta Джамила Рийвс в имейл. „Работим, за да гарантираме, че правим целенасочени, балансирани инвестиции в подкрепа на нашите най-стратегически дългосрочни приоритети“, каза още тя.
Meta остава „твърдо ангажирана с Ню Йорк и по-нататъшния ни местен отпечатък“, допълва тя.
Планираното затваряне се случва в момент, в който главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг се опитва да направи радикални промени, включително да реорганизира екипи и да намали броя на служителите в компанията за първи път.
Офисът на Meta във Farley Building в Ню Йорк. Снимка: Bloomberg L.P.
Замразяване на процеса по наемане на кадри
Meta ще замрази и преструктурира някои екипи, за да свие разходите и да подреди приоритетите си, заяви Зукърбърг по време на сесия с въпроси и отговори със служители, писа по-рано Bloomberg News. Базираната в Калифорния компания вероятно ще бъде по-малка през 2023 г. спрямо тази година, твърди той, обявявайки, че това ще е първото голямо бюджетно съкращение от основаването на Facebook през 2004 г.
Meta ще намали бюджета на повечето екипи, дори и на тези, които бележат растеж, а отделните екипи ще имат задачата да решат как да се справят с промените в броя на служителите. Това може да означава да не се запълват позициите на хора, които напускат компанията, насочване на кадри към други екипи, или работа по „управление на хората, които не постигат успехи“, казва Зукърбърг.
Съкращенията на разходите и замразяването на наемане на хора са най-ясното признание на Meta, че растежът на рекламните ѝ приходи се забавя на фона на нарастващата конкуренция за вниманието на потребителите. Отвъд икономическия натиск, рекламният бизнес на компанията, изграден върху прецизно таргетиране на потребителите, загуби част от силните си страни заради новите рестрикции на поверителността, наложени от Apple, която позволява на собствениците на iPhone да решат дали искат да бъдат следени с рекламни цели. Същевременно конкурентът TikTok привлича по-младите потребители от платформата Instagram на Meta.
Освен това Зукърбърг направи доста скъп залог в метавселената – усилие, което според него ще доведе до загубата на много пари в продължение на много години.