Някои големи рекламодатели, сред които Dyson, Mazda, Forbes и PBS Kids, са преустановили маркетинговите си кампании или са премахнали рекламите си от някои части на Twitter, тъй като промоциите им са се появили заедно с туитове, подканващи към детска порнография, заявиха компаниите пред Ройтерс.
Марки от концерните Walt Disney Co, NBCUniversal и Coca-Cola Co, както и детска болница са сред повече от 30-те рекламодатели, които се появяват на профилните страници на профили в Twitter, разпространяващи връзки към неподходящ материал, показва преглед на Ройтерс на профили, идентифицирани в ново проучване за сексуална злоупотреба с деца онлайн от групата за киберсигурност Ghost Data.
Някои от туитовете включват ключови думи, свързани с „изнасилване" и „тийнейджъри", и се появяват заедно с промотирани туитове от корпоративни рекламодатели, установи прегледът на Ройтерс. В един от примерите промотиран туит на марката обувки и аксесоари Cole Haan се появява до туит, в който потребителят казва, че „търгува с тийнейджърско/детско" съдържание.
„Ужасени сме", заяви пред Ройтерс Дейвид Мадокс, президент на марката Cole Haan, след като беше уведомен, че рекламите на компанията се появяват заедно с такива туитове. „Или Twitter ще поправи това, или ние ще го поправим с всички възможни средства, което включва и това да не купуваме реклами в Twitter“.
В друг пример потребител публикува съобщение в Twitter, търсейки съдържание "САМО за момичета, НЕ за момчета", което веднага е последвано от промотиран туит за детската болница Scottish Rite в Тексас. От Scottish Rite не са отговорили на многобройните молби за коментар.
В изявление говорителят на Twitter Селесте Карсуел заяви, че компанията „има нулева толерантност към сексуалната експлоатация на деца" и инвестира повече ресурси, посветени на безопасността на децата, включително откриване на нови позиции за писане на политики и прилагане на решения.
Тя добави, че Twitter работи в тясно сътрудничество със своите рекламни клиенти и партньори, за да проведе разследване и да предприеме стъпки за предотвратяване на повторното възникване на ситуацията.
За предизвикателствата на Twitter при идентифицирането на съдържание, свързано с насилие над деца, беше съобщено за първи път в разследване на сайта за технологични новини The Verge в края на август.
Подобно на всички платформи за социални медии, Twitter забранява изображенията на сексуална експлоатация на деца, които са незаконни в повечето държави. Но тя разрешава съдържанието за възрастни като цяло и е място за процъфтяващ обмен на порнографски изображения, които съставляват около 13% от цялото съдържание в Twitter, показва вътрешен документ на компанията, видян от Ройтерс.
Twitter отказва да коментира обема на съдържанието за възрастни в платформата.
Ghost Data идентифицира повече от 500 акаунта, които открито са споделяли или са искали материали със сексуално насилие над деца за период от 20 дни този месец. Според групата, която е споделила констатациите ексклузивно с Ройтерс, Twitter не е успяла да премахне повече от 70% от профилите през периода на проучването.
Медията не успява да потвърди независимо изцяло точността на констатациите на Ghost Data, но преглежда десетки акаунти, които са останали онлайн и са искали материали за "13+" и "млади изглеждащи голи тела".
След като Ройтерс споделя извадка от 20 профила с Twitter миналия четвъртък, компанията премахва около 300 допълнителни акаунта от мрежата, но повече от 100 други все още са онлайн на следващия ден според Ghost Data и прегледа на Ройтерс.
След това в понеделник Ройтерс споделя пълния списък от над 500 акаунта, след като той е бил предоставен от Ghost Data, който Twitter преглежда и окончателно отстранява заради нарушаване на правилата си, заяви Карсуел от Twitter.
В имейл до рекламодателите в сряда сутринта, преди публикуването на тази статия, Twitter е заявил, че „е открил, че реклами се пускат в рамките на профили, които са били свързани с продажба или набиране на материали за сексуална злоупотреба с деца".
Андреа Стропа, основател на Ghost Data, заяви, че проучването е опит да се оцени способността на Twitter да премахва материалите. Той заяви, че лично е финансирал изследването, след като е получил сигнал по темата.
Докладите за прозрачност на уебсайта на Twitter показват, че през миналата година Twitter е спрял повече от 1 милион акаунта за сексуална експлоатация на деца.
Според годишния доклад на Националния център за изчезнали и експлоатирани деца, финансирана от правителството организация с нестопанска цел, която улеснява обмена на информация с правоприлагащите органи, тя е направила около 87 хил. доклада до платформата.
„Twitter трябва да отстрани този проблем възможно най-скоро и докато не го направи, ние ще прекратим всякаква по-нататъшна платена дейност в Twitter", заяви говорител на Forbes.
„Няма място за такъв тип съдържание онлайн", заяви говорител на производителя на автомобили Mazda USA в изявление за Ройтерс, като добави, че в отговор компанията вече забранява рекламите ѝ да се появяват на профилните страници в Twitter.
Говорител на Disney нарече съдържанието „осъдително" и заяви, че от компанията „удвояват усилията си, за да гарантират, че цифровите платформи, на които рекламираме, и медийните купувачи, които използваме, засилват усилията си за предотвратяване на повторното допускане на подобни грешки".
Говорител на Coca-Cola, заяви, че не одобрява материалите, свързани с нейната марка, и заяви, че „всяко нарушение на тези стандарти е неприемливо и се приема много сериозно".
Twitter едва ли е единствената социална мрежа, който се бори с неуспехите в модерирането, свързани с безопасността на децата онлайн. Защитниците на правата на децата казват, че броят на известните изображения на сексуално насилие над деца е нараснал от хиляди на десетки милиони през последните години, тъй като „хищниците използват социалните мрежи, включително Facebook и Instagram на Meta, за да набелязват жертви и да обменят явни изображения“.
Що се отнася до профилите, идентифицирани от Ghost Data, почти всички търговци на материали със сексуално насилие над деца са продавали материалите в Twitter, след което са инструктирали купувачите да се свържат с тях в услуги за съобщения като Discord и Telegram, за да извършат плащането и да получат файловете, които са били съхранявани в услуги за съхранение в облак като новозеландската Mega и американската Dropbox.
Говорител на Discord заяви, че компанията е забранила един сървър и един потребител за нарушаване на правилата си срещу споделянето на връзки или подобно съдържание.
Mega заяви, че линкът, посочен в доклада на Ghost Data, е бил създаден в началото на август и скоро след това е бил изтрит от потребителя, който тя отказа да идентифицира. Mega заяви, че два дни по-късно е закрила окончателно профила на потребителя.
Dropbox и Telegram заявиха, че използват различни инструменти за модериране на съдържанието, но не предоставиха допълнителни подробности за това как ще реагират на случилото се.
Все пак реакцията на рекламодателите представлява риск за бизнеса на Twitter, който генерира повече от 90% от приходите си от продажба на дигитални реклами на марки, които искат да продават продукти на 237-те млн дневно активни потребители на услугата.