IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook бутонът изчезва от уебсайтовете

Потребителите държат все повече на неприкосновеността на данните си

19:48 | 09.09.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Уебсайтовете можеха да се възползват от нарастващата популярност на социалните мрежи и да намалят шансовете потенциалните клиенти да се подразнят и да напуснат преди да извършат покупка. Facebook и Google могат да се възползват от всички данни, които ще съберат относно това къде потребителите прекарват времето си и какви неща купуват. Рекламодателите пък могат да рекламират продуктите си по-ефективно с по-добро таргетиране.

„Нарушаване на личното им пространство“

Този любовен триъгълник изглежда се разпада. Сони твърди, че уебсайтовете сега вижда по-малко стойност в тази връзка, до голяма степен защото потребителите губят доверие във Facebook.

През 2018 г. беше разкрито, че компанията за анализ на данни Cambridge Analytica е събрала лични данни от 87 млн. профила във Facebook и ги е използвала за таргетиране на реклами в президентската кампания в САЩ през 2016 г. По време на пандемията потребителите на Facebook бяха залети от дезинформация за маските и ваксините. А от документите, публикувани миналата година от бившата служителка на Facebook Франсис Хаугън, потребителите научиха, че Facebook знае за щетите, които продуктите ѝ причинят, но в много от случаите не се опитва да ги поправи.

Facebook „е наистина лично пространство, в което хората споделят рождените си дни и семейните си снимки“, казва Сони. „Хората започнаха да се чувстват сякаш има нарушаване на личното им пространство“.

Стефани Лиу, маркетинг анализатор във Forrester, твърди, че все по-често говори с компании с компании, особено търговци на дребно от индустрията за потребителски опаковани стоки, които „ми се обаждат и казват, че искат да скъсат с Facebook”. Бутонът за Google е по-силен, защото е „много по-трудно да се разделиш с Google”, допълва тя.

Dell все още поддържа влизане с регистрацията от Google, защото това е „единствената, която има достатъчно мащаб“, посочва Фелч.

Според доклад за 2022 на LoginRadius Google е най-предпочитаната опция за вход в различни уебсайтове сред северноамериканските потребители на база на анализ на над 1000 сайта и приложения. Около 38,9% от хората предпочитат да ползват регистрацията си в Google, което представлява увеличение от близо 1,5 процентни пункта спрямо 2019 г. Междувременно делът на потребителите, които твърдят, че предпочитат Facebook, е намалял с повече от 5 процентни пункта през същия период до 38,7%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Dani_2077
преди 2 години
Глупавите "бутони" все още стоят НАВСЯКЪДЕ ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още