Snap Inc. отбеляза най-слабия тримесечен ръст на продажбите си като публична компания, подчертавайки мащаба на сътресенията на пазара на дигитална реклама, причинени от икономическите проблеми и други фактори.
В четвъртък компанията майка на популярното социално-медийно приложение за споделяне на снимки Snapchat съобщи, че приходите за периода от април до юни са в размер на 1,11 млрд. долара, което е малко под очакванията на анализаторите, анкетирани от FactSet. Ръстът на продажбите от 13% на годишна база през второто тримесечие е дори по-слаб от този, който компанията регистрира в началото на пандемията, когато той се забави до 17%, а Snap заяви, че приходите през текущия период досега са приблизително същите като предходната година, пише The Wall Street Journal.
В свое изявление главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел заяви, че резултатите от последното тримесечие „не отразяват нашите амбиции".
Акциите на Snap затвориха с ръст от повече от 5% в четвъртък, но се сринаха с повече от 26% в следборсовата сесия заради резултатите.
Snap, която отчете нетна загуба от 422 млн. долара за второто тримесечие, също така заяви, че ще намали „значително" темповете на наемане на служители, присъединявайки се към други технологични компании, които затягат коланите си. Други технологични компании, включително Microsoft Corp. и компанията майка на Facebook Meta Platforms Inc., предприеха подобни стъпки. Главният финансов директор на Snap Дерек Андерсен заяви по време на разговора с анализаторите, че броят на служителите ще остане непроменен и че компанията ще се стреми да контролира стриктно другите оперативни разходи.
„Изглежда Snap ще се сблъска с по-силен от очаквания натиск върху цените на рекламите, предизвикан от намаляването на разходите, както и от промените в защитата на личните данни на Apple. Виждането на компанията, че приходите за третото тримесечие ще бъдат приблизително еднакви на годишна база, предполага, че насрещните ветрове вероятно няма да отслабнат в близко бъдеще“, коментира Мандип Сингх, старши анализатор на технологичната индустрия в Bloomberg Intelligence.
Компанията призна, че се сблъсква със съвкупност от неблагоприятни фактори. Макроикономическите предизвикателства карат компаниите да намалят разходите си за реклама, промените в платформите засягат способността за предоставяне на реклами и компанията заяви, че вижда „нарастваща конкуренция за рекламните долари, които сега растат по-бавно". Предвид несигурността на пазара компанията заяви, че няма да даде прогнози за приходите или коригираната печалба за текущото тримесечие.
Резултатите на базираната в Санта Моника, Калифорния, компания се очаква да бъдат последвани от Twitter Inc. в петък, а през следващата седмица – от големите играчи на пазара на дигитална реклама Meta и компанията майка на Google Alphabet Inc.
Новините от Snap предизвикаха понижение на цените на акциите на други цифрови платформи след края на редовната сесия. Meta се търгуваше със спад от над 4%, Alphabet се понижи с повече от 2%, а Pinterest Inc. се обезцени с повече от 6%.
През май Snap заяви, че очаква приходите и печалбата ѝ да бъдат по-ниски от прогнозираните само месец по-рано, когато публикува резултатите за първото тримесечие поради продължаващите проблеми в рекламния бизнес. Това предупреждение за печалбата доведе до срив на акциите на компанията с 43%.
Нарастващата инфлация и опасенията от икономическия спад натежаха върху разходите за реклама като цяло. Промените в политиката на Apple Inc. за защита на личните данни през 2021 г., изискващи от приложенията за социални медии да питат потребителите дали искат да бъдат проследявани, също засегнаха бизнеса, фокусиран върху цифровата реклама.
Това накара Snap и други подобни компании да търсят нови източници на приходи, включително да се насочат към някои платени, премиум услуги за потребителите. През септември 2021 г. Twitter пусна в действие услугата Super Follows, която позволява на създателите на съдържание да таксуват своите последователи за ексклузивно съдържание.
Шпигел заяви в четвъртък, че компанията се развива, за да съживи продажбите, докато търси нови и по-разнообразни източници на приходи. Така например в края на юни Snap стартира опция за месечен абонамент за Snapchat - наречена Snapchat+ - която ще даде на плащащите членове ексклузивен достъп до определени функции и ранен достъп до други функции, които евентуално ще бъдат въведени в платформата.
Компанията също така обяви, че Шпигел и главният технологичен директор Боби Мърфи, съосновател на Snap, са сключили дългосрочни споразумения да останат на своите позиции поне до 1 януари 2027 г.
Бордът на директорите на Snap също така одобри обратно изкупуване на акции в размер на 500 млн. долара през следващата година, съобщиха от компанията.