Собственикът на Facebook – Meta Platforms, се сблъска с дело за търговска марка в Манхатънския федерален съд, заведено от MetaX, компания, която създава потапящи преживявания във виртуална реалност. Последната обвинява технологичния гигант, че е откраднал името ѝ за начинанията си в метавселената, предава Ройтерс.
Базираната в Ню Йорк MetaX каза пред съда, че е била „смазана“ от ребрандирането на Facebook и заяви, че „способността ѝ да работи като Meta е била изтръгната“.
Компанията обвинява Meta Platforms в нарушаване на нейните федерални търговски марки и поиска разпореждане, което блокира организацията на Марк Зукърбърг да използва бранда „Meta” за стоки и услуги, които се припокриват с MetaX. Освен това фирмата иска неуточнена сума за нанесените парични щети.
Meta Platforms се ребрандира по този начин през октомври 2021 г., залагайки, че метавселената ще замени мобилния интернет.
Основателят на MetaX Джъстин „JB“ Болонино твърди, че Meta Platforms „не само изложи нашия бизнес на опасност, но и този на цялата индустрия и правата върху интелектуалната собственост на иноваторите, които помогнаха за изграждането ѝ“.
От Meta Platforms не са отговорили веднага на запитването за коментар.
MetaX е специализирана в „преживелищни и потапящи технологии“, използвайки виртуална и добавена реалност.
В иска си компанията посочва, че е обсъждала потенциално партньорство с Facebook през 2017 г. и че един от директорите на гиганта е похвалил едно от преживяванията, предлагани от MetaX като „удивително“ и „грандиозно“ през същата година.
MetaX твърди, че новият фокус на Meta Platforms върху метавселената и свързаните с нея технологии се припокрива с нейния бизнес. Според MetaX ребрандирането на Facebook ще я изгони от пазара и вече е накарало хората погрешно да вярват, че двете компании са свързани.