Meta Platforms Inc. промени правилата си за влизане в своите очила за виртуална реалност, като заяви, че има за цел да предостави повече възможности на хората да се присъединят към нейната визия за метавселената.
От следващия месец потребителите вече няма да се нуждаят от акаунт във Facebook, за да използват устройствата за виртуална реалност на компанията, заяви Meta - правило, което потребителите и потенциалните клиенти разкритикуваха. Необходимостта да се създаде акаунт във Facebook, за да се използва хардуерът за VR игри, би могла да възпре хората, които не желаят да се присъединят към социалната мрежа. Това би могло да доведе и до конфликт с родители, които нямат нищо против децата им да се занимават с VR, но не искат да ги включват в социалните мрежи, пише The Wall Street Journal.
Сега новите и съществуващите потребители ще трябва да създадат акаунт в Meta и социален профил в Meta Horizon, за да използват своите VR устройства. Хората, които в момента използват по-стар акаунт в Oculus, трябва да преминат към акаунт в Meta и профил в Horizon до януари.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се стреми компанията му да изгради следващото поколение интернет, известно като метавселена. Това се превърна в толкова голям фокус, че в края на октомври Facebook промени името си на Meta и премахна марката Oculus от своите VR продукти, като например слушалките Quest 2. В нейната визия за новия виртуален свят хората ще взаимодействат помежду си като аватари и ще работят, пазаруват и ще правят много от това, което правят в реалния свят, в нова дигитална вселена.
Новите Meta акаунти „ще дадат на всеки по-голям избор за това как да се появи в метавселената", каза Зукърбърг в публикация във Facebook.
Съществуващите потребители на очилата могат да настроят новите си акаунти в Meta чрез Facebook, а новите потребители също могат да използват Facebook, Instagram или имейл, за да настроят акаунт в Meta. Хората, които са обединили акаунтите си в Oculus с акаунти във Facebook, ще могат да ги разделят, за да запазят профила си в социалните мрежи отделно от своя VR профил.
Първоначално акаунтът Meta е предназначен само за влизане в очилата и за разглеждане и управление на закупени VR приложения, въпреки че компанията очаква в бъдеще да позволи на потребителите да влизат с него в други продукти или услуги.
Профилите в Meta Horizon - които могат да се разглеждат и в уеб браузър - включват аватари, профилни снимки и друга лична информация, като например имената, използвани при посещение на виртуални светове.
Според промените приятелите на потребителя във VR ще се превърнат в „последователи", подобно на начина, по който функционира приложението Instagram на Meta. Потребителите могат да свържат профилите си в Instagram и Facebook с новите си профили в Meta, но няма да е задължително. Ако са свързани, потребителите ще могат да осъществяват повече социални взаимодействия, като например да намират приятели във Facebook, с които да играят VR игри.
Постиженията, приятелите и приложенията, които потребителите са закупили под предишния акаунт, ще бъдат прехвърлени към новия акаунт на Meta като част от процеса на настройка.
За създаването на акаунт в Meta са необходими име, имейл адрес, телефонен номер, информация за плащане и дата на раждане на потребителя. Meta заяви, че информацията не е публична и потребителите могат да създават няколко акаунта в Meta.
Концернът също така представи три опции за поверителност за потребителите: „Отворен за всички“, „Приятели и семейство“ и „Самостоятелно“ (Solo). Задаването на профил в Meta Horizon в „частен“ модус ще накара потребителя да преглежда и одобрява заявки за последователи. Потребителите на възраст между 13 и 17 години ще имат профили на Meta Horizon, настроени по подразбиране като частни, което е част от усилията на Meta за по-добра защита на по-младите потребители на нейните платформи.