TikTok е напълно наясно, че главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг променя приложенията Facebook и Instagram, за да приличат повече на популярната услуга за кратки видеа. Но TikTok няма никакъв интерес в това да копира Facebook, пише CNBC.
„Facebook е социална платформа“, коментира Блейк Чандли, президент глобални бизнес решения в TikTok. „Те изградиха всичките си алгоритми на база на социалния елемент. Това е основната им компетентност. Нашата не е“.
Чандли, който е прекарал 12 години във Facebook, преди да се присъедини към TikTok през 2019 г., твърди, че бившият му работодател вероятно ще затъне в проблеми, ако се опита да копира TikTok, като в крайна сметка ще предложи по-слабо изживяване на потребителите и брандовете.
Facebook пусна Instagram Reels през 2020 г. и с това направи първи стъпки на пазара на кратки видеа. Миналата година тя пусна същата услуга и в основното си приложение Facebook.
„Ние сме развлекателна платформа“, коментира Чандли. „Разликата е съществена. Това е огромна разлика“.
Директорът, който отговаря за приложението Facebook – Том Алисън, тази седмица коментира пред The Verge, че вижда как TikTok все повече краде от най-голямата социална мрежа в света. Facebook планира да промени основния си списък с новини, така че той да прилича повече на TikTok, като препоръчва повече съдържание, независимо дали то е споделено от приятели.
„Мисля, че нещото, което не сме възприели или не сме видели напълно, е колко социален може да бъде този формат“, коментира Алисън пред The Verge.
Скорошното представяне на Facebook подкрепя това. Цената на акциите на Meta спадна с 52% тази година, представяйки се по-слабо от технологичния индекс Nasdaq, който се понижи с 32%. През април компанията каза, че за първи път в историята ѝ приходите ѝ могат да се свият през второто тримесечие спрямо година по-рано.
По-рано тази година Зукърбърг призна за все по-големия конкурентен натиск от TikTok и заяви: „Ето защо нашият фокус в Reels е толкова важен в дългосрочен план“.
TikTok е собственост на китайската ByteDance, която е частна.
Чандли твърди, че историята не е на страната на Зукърбърг и сравни сегашния ѝ проблем с предизвикателството, пред което Google се изправи, когато се опита да надвие Facebook в собствената ѝ игра.
Facebook не е отговорила веднага на запитването за коментар по темата.