Meta е напът да се сбогува напълно със стартото си корпоративно име.
Компанията майка на Facebook обяви, че ще промени символа си на борсата на „META” преди пазарът да отвори на 9 юни, пише CNBC.
Meta се ребрандира от Facebook през октомври. Тогава компанията заяви, че ходът е част от амбициите ѝ да се превърне в нещо повече от социална мрежа. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг има особен интерес към изграждането на т.нар. метавселена – термин, който е свързан с виртуален свят, в който хората могат да играят, да се развличат и да работят.
По времето, когато обяви трансформацията си, Meta сподели, че ще промени борсовия си символ на „MVRS” от 1 декември. В крайна сметка през ноември 2021 г. компанията каза, че отлага промяната за първото тримесечие на 2022 г.
Оттогава Roundhill Investments, която ползва символа „META” за своя Roundhill Ball Metaverse ETF, обяви, че ще се раздели с него. Освобождаването му е дало възможност на компанията майка на Facebook да се възползва от него и да го приеме за свой.
Meta твърди, че не са нужни никакви действия от страна на акционерите във връзка с промяната.
Въпреки че амбициите на гиганта в сферата на метавселената са огромни, изграждането и развитието ѝ е дългосрочен процес, който ще изисква години. В този смисъл бизнесът на Meta в тази област все още не може да донесе съществени финансови резултати, докато бизнесът ѝ със социални мрежи се сблъсква с известни трудности. През последните години Facebook беше забъркана в редица кризи, които повлияха на репутацията ѝ, що се отнася до неприкосновеността на личните данни, намесата в изборния процес в САЩ и други.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.