Финансовият отчет на BuzzFeed посочи една продължаваща тема в технологичния свят: потребителите се отдръпват от Facebook, пише CNBC.
„В този момент от тримесечието продължаваме да наблюдаваме, че публиката прекарва по-малко време във Facebook”, коментира главният финансов директор Фелисия ДелаФортуна.
Това се случва, след като Meta отчете, че броят на дневно активните ѝ потребители е спаднал леко през последното тримесечие до 1,93 млрд., отбелязвайки първото си тримесечно понижение в историята. Спадът с около 500 хил. души може да означава, че Facebook е достигнал насищане на своите продукти в световен мащаб, а способността за привличане на нови потребители е достигнала своя пик.
Основното приложение на Meta Platforms – Facebook, е под натиск да бъде в крак с конкурентите, включително с Instagram, която е на същата компанията, и с бързо растящия TikTok, който предлага кратки видеа. Компанията пусна собствена функция за кратки видеа, наречена Reels, в опит да задържи вниманието на аудиторията.
„Хората имат голям избор за това как искат да прекарват времето си, а приложения като TikTok растат много бързо“, коментира главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг по време на разговора на компанията с инвеститори миналия месец. „Ето защо нашият фокус върху Reels е толкова важен в дългосрочен план“, посочва той.
Зукърбърг коментира, че в резултат на конкуренцията, по-големия фокус върху кратките видео формати, насочването към младите потребителите и оптимизирането на цялостната ангажираност Facebook ще продължи да усеща натиск върху растежа на импресиите в краткосрочен план.
BuzzFeed, която е фокусирана силно върху търговския си сегмент, твърди, че по-голямата част от трафика в нейното съдържание за пазаруване идва от Facebook. Но „изместването на аудиторията“ извън приложението „непропорционално е повлияло“ на приходите на BuzzFeed, коментира ДелаФортуна. Гледайки напред към първото тримесечие, тя очаква тази тенденция да продължи.
Компанията за дигитални медии отчете 26 млн. долара нетна печалба миналата година при 398 млн. долара приходи, записвайки 24% ръст на приходите спрямо предходната година. Освен това обяви нови планове за „ускоряване на рентабилността“.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш