Австралийският регулатор на конкуренцията заведе дело срещу компанията майка на Facebook Meta Platforms, обвинявайки технологичния гигант, че не е успял да попречи на измамници, използващи неговата платформа, за да промотират фалшиви реклами, включващи добре познати хора, предава Ройтерс.
Рекламите, които говорят за инвестиции в криптовалути или схеми за печелене на пари, може да са подвели потребители на Facebook да вярват, че са промотирани от известни австралийци, каза Австралийската комисия за конкуренцияте и потребителите (ACCC).
Делото, заведено във Федералния съд, също така обвинява Facebook, чe е улеснила или съзнателно е позволила подвеждащо поведение от страна на рекламодателите, посочва регулаторът.
„Същността на нашия случай е, че Meta носи отговорност за тези реклами, които публикува в платформата си“, коментира председателят на ACCC Род Симс. „Твърди се, че Meta е знаела... подвеждащи реклами са показани във Facebook, но тя не е предприела достатъчно стъпки за справяне с проблема“.
Meta твърди, че всички реклами, които са измамили хората с пари и подвеждат потребителите, нарушават нейните правила и компанията използва технология за откриване и блокиране на такива публикации. Тя допълва, че е „сътрудничила на разследването на ACCC по този въпрос до момента“.
„Ще прегледаме скорошния иск на ACCC и възнамеряваме да се защитим“, заяви говорител на Meta в имейл, но отказва да коментира повече, тъй като казусът се разглежда от съда.
ACCC твърди, че рекламите са използвали снимки на няколко австралийски бизнес лидери, телевизионни водещи и политици. Те са включвали линкове за фалшиви медийни публикации с цитати от въпросните личности.
Измамниците са се свързали с потребителите, които са се хванали на измамата, за да ги убедят да вкарат пари във фалшиви схеми, посочва регулаторът.
„Знаем за потребител, който е загубил повече от 650 хил. австралийски долара (480 хил. щатски долара) заради една от тези измами... Това е позорно“, коментира Симс.