Служителите на Meta Platforms Inc. вече са „метадружки".
В бележка до всички служители на концерна, споделена онлайн във вторник, основателят на Facebook Марк Зукърбърг предложи своята визия за корпоративната култура в Meta Platforms Inc., своята наскоро ребрандирана компания, която според него ще „създава страхотни неща", „ще живее в бъдещето" и ще се управлява от служители, които той нарича метадружки.
„Meta, метадружките, аз…. (Meta, Metamates, Me) за мен тези неща значат да бъдем добри стопани на нашата компания и мисия", казва Зукърбърг в бележката си, която публикува на страницата си във Facebook. „Става дума за чувството за отговорност, което имаме за колективния ни успех и един към друг като съотборници. Става въпрос за грижата за нашата компания и един за друг“, посочва той.
Андрю Босуърт, изпълнителен директор на Meta, който скоро ще поеме поста главен технологичен директор, заяви пред Wall Street Journal, че името metamates е заигравка с рефрен, който вече се използва в Instagram, също собственост на Meta, и който сам по себе си е римейк на лозунг на военноморските сили. „Също така е препратка към една военноморска фраза, която Instagram използва от известно време „Кораб, корабоплаващи, себе си", каза той в Twitter.
Във вторник Facebook също така съобщи, че променя името на функцията си News Feed на Feed.
През октомври Зукърбърг заяви, че Facebook се преименува на Meta и че компанията влага милиарди долари в разработването на онлайн свят, известен като метавселена. Вчера той поясни, че Meta ще се основава на основните ценности, създадени от Facebook през 2007 г., но ще ги адаптира към бъдещето.
„През това време много неща се промениха", каза той. „Сега ние сме разпределена компания. Имаме международна общност и широкообхватно въздействие. И сега сме метакомпания, която изгражда бъдещето на социалната връзка“, посочи той.
Метавселената се определя като онлайн свят, в който хората могат да участват в потапящи преживявания, като например да посещават концерти, да купуват цифрови стоки и да общуват помежду си като аватари, в някои случаи с помощта на устройства за виртуална и разширена реалност.
Преминаването от онлайн социални медии към виртуален свят е от ключово значение за привличането на по-млада аудитория, заяви Зукърбърг, когато обяви ребрандирането през октомври.
Според поредицата „Досиетата на Facebook" на The Wall Street Journal, която се основава на преглед на вътрешнофирмени документи на Facebook, включително изследователски доклади, онлайн дискусии на служителите и чернови на презентации пред висшето ръководство, социалните медийни платформи на компанията са подложени на проверка за това, че са изпълнени с недостатъци, които причиняват вреди.
При преоформянето на корпоративната си култура Зукърбърг заяви, че освен върху създаването на продукти, които милиарди хора използват, компанията ще се фокусира повече и върху вдъхновяването на хората.
„Тази висока летва за качество трябва да важи за всичко, което правим“, каза той.
А тъй като за изграждането на метавселена ще е необходим сериозен пробив в областта на изкуствения интелект, Зукърбърг обяви, че ще разкрие повече за напредъка, който постига компанията му, на онлайн събитие на 23 февруари.