Facebook е на път да получи одобрение от антимонополните власти в Европейския съюз (ЕС) за придобиването на Kustomer, след като предложи отстъпки, позволяващи на конкурентни да работят с тези на американския стартъп за потребителски услуги, твърдят източници, запознати с въпроса, предава Ройтерс.
Серията от сделки на големи компании, купуващи стартъпи, предизвика опасения от двете страни на океана. Регулаторите се притесняват най-вече от т.нар. „убийствени придобивания“, целящи затварянето на потенциални конкуренти, преди те да са станали достатъчно големи, за да са заплаха.
Най-голямата социална мрежа в света обяви придобиването през 2020 г., което ѝ даде още един инструмент за привличане на повече търговци в нейната платформа.
Kustomer, която продава CRM софтуер на компании, така че те да могат да комуникират с клиентите по телефон, имейл, с текстови съобщения, WhatsApp, Instagram и други канали, би помогнал на Facebook да развие своето чат приложение WhatsApp, чието потребление нарасна значително по време на пандемията.
Facebook е направила отстъпки, които се фокусират върху проблемите на оперативната съвместимост, позволявайки на различни продукти и технологии да функционират заедно, твърди един от източниците.
Европейската комисия, която заяви, че сделката може да засегне конкуренцията и да засили властта на Facebook в онлайн рекламата, е поискала обратна връзка от конкуренти и потребители.
Властите в ЕС се заеха със случая, след като австрийската агенция по конкуренцията поиска подобни действия.