Десетки хиляди хора се стичат към нова социална медия, която възкресява облика и усещането на MySpace от началото на века в целия му първичен блясък, съобщава Bloomberg.
Създаден от млад германски програмист, идентифициращ се като An the Maker, SpaceHey пресъздава социалното изживяване от ранните години на онлайн медиите, предизвиквайки носталгия у някои потребители и любопитство в други.
MySpace бе най-популярната социална мрежа в уеб пространството, преди да се появи Facebook. В годините след разцвета си Instagram, сега под чадъра на компанията майка на Facebook Meta Platforms, дефинира нови начини за взаимодействие чрез снимки и други визуализации, Snapchat на Snap направи самоизтриващите се видеа сензация, a Twitter - споделянето на кратки съобщения в оръжие за масово разсейване. хей
Сравнително обикновеният SpaceHey се разработва от година и прескочи границата от 200 хил. потребители в четвъртък. Сървърите му се оказаха под натиска на нови потребители, след като дискусиите около мрежата се засилиха в други социални медии.
Част от привличането може да бъде обяснено с липсата на натрапчиви реклами и силен корпоративен контрол. SpaceHey обещава мрежата да е „без алгоритми, без следене, без персонализирани реклами – потокът от новини на SpaceHey е хронологичен и няма предложено съдържание, което да търси вашето внимание“.
Макар че самият сайт е доста семпъл на вид, потребителите могат да персонализират страниците си до голяма степен, като опциите включват анимирани фонове и персонализирани показалци на мишката.