След медийните спекулации за разговори за придобиване на фотоплатформата Pinterest сега платежната услуга PayPal обяви, че в момента няма интерес да купи компанията. Изявлението в понеделник се състои само от едно изречение и остава неясно дали преговорите са били нарушени от внезапния интерес към темата, или като цяло информацията в медиите е невярна.
Книжата на PayPal поскъпнаха с 6% в щатската предборсова търговия, докато тези на Pinterest поевтиняха с около 10%.
Цената на акциите на Pinterest се повиши значително през миналата седмица, след като в сряда както Bloomberg, така и Wall Street Journal съобщиха, че PayPal е в преговори за придобиването на Pinterest.
Според информацията на Bloomberg се е обсъждала цена от 70 долара на акция, което би оценило цялата компания на около 45 млрд. долара. Впоследствие акциите поскъпнаха с до 13%. Това би било най-голямото поглъщане на социална мрежа досега.
Pinterest започна като място, където потребителите могат да запазват снимки от интернет на така наречените Pinboards по определени теми - например, когато планират ваканция или искат да препроектират дома си.
Междувременно Pinterest гледа на себе си като на визуална търсачка, в която софтуерът може да идентифицира подобни обекти. Въз основа на тази способност услугата възнамерява да играе все по-важна роля в онлайн търговията - за да можете да купувате нещата, които виждате веднага. А именно това може да е било отправната точка за интереса от страна на PayPal.
В момента Paypal има пазарна капитализация от 320 млрд. долара, не на последно място и заради бума на онлайн пазаруването по време на пандемията. По-рано услугата беше част от платформата за онлайн търговия Ebay, но бе отделена от нея под натиска на инвеститорите.
Pinterest беше един от победителите от пандемията от миналата година: Повече хора прекарваха време в приложението по време на блокиранията. С премахването на ограниченията броят на потребителите отново спадна в началото на лятото. Въпреки това рекламният бизнес се разви по-добре.
Pinterest беше оценена на около 13 млрд. долара, когато стана публична компания през 2019 г.
Тя е на кръстопът, след като съоснователят Eвън Шарп обяви миналата седмица, че ще се оттегли като главен творчески директор, за да се присъедини към компанията LoveFrom, ръководена от Джони Айв, проектант на много от продуктите на Apple.
През последните години PayPal опитва да увеличи предлагането на електронна търговия чрез придобивания. Тя купи компанията за отстъпки при онлайн пазаруване Honey Science през 2019 г. за 4 млрд. долара и японския финтех стартъп Paidy за 2,7 млрд. долара по-рано тази година. Тя придоби компанията за връщане на стоки Happy Returns през май.
Социални мрежи, които не се стремят към сливане с финтех компании, работят по начини, които да позволяват на клиентите да купуват директно от техните платформи.
TikTok например тества начин потребителите да купуват продукти директно от приложението ѝ за кратки видеа. Тя си партнира с гиганта в електронната търговия Shopify и през август започна да предлага на брандовете за търговия на дребно да свързват каталозите си с продукти към приложението.