IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Усилията на Facebook да привлича деца се простират отвъд Instagram Kids

Разследване на Wall Street Journal хвърля светлина върху амбициите и плановете на компанията

12:01 | 02.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

В рамките на повече от дузина проучвания през този период Facebook се е опитала да разбере кои продукти могат да се харесат на малки деца и такива между 10 и 12 години, как тези потребители гледат на конкурентните приложения и какви са притесненията на техните родители.

„Предвид повсеместното разпространение на таблети и телефони, децата навлизат в интернет на едва 6 години. Не можем да пренебрегнем това и имаме отговорността да го разберем“, гласи документ от 2018 г., обозначен като „поверителен“. „Представете си Facebook преживяване, проектирано за младежи“.

По-рано тази година старши изследователи във Facebook са представили на колегите си нов подход към това как компанията трябва да мисли за създаването на продукти за деца. Той дава план как продуктите на компанията да бъдат представени на по-малките. Вместо да се предлагат само два вида продукти – такива за потребители на 13 и повече години и чат приложение за деца, Facebook трябва да адаптира своите функции към шест възрастови групи, гласи слайд, озаглавен „Къде бяхме и къде отиваме“.

Възрастовите групи включват: възрастни, тенейджъри от 16 години до зрялост, тинейджъри от 13 до 15 години, деца от 10 до 12 години, деца от 5 до 9 години и малки деца – от 0 до 5 години.

В писмено изявление говорителят на Facebook Анди Стоун твърди, че таблицата предлага разбивка на етапите на детството във връзка с вътрешни дискусии.

Не е необичайно компании да преследват младите потребители в опит да ги превърнат в клиенти. И все пак това е особено деликатна работа за гиганта в социалните мрежи. Facebook и Instagram забраняват на деца да ползват приложенията им преди да навлязат в тинейджърска възраст (13 години), но бъдещето на компанията зависи от това да ги привлекат.

„Ако децата са под 13 години, те нямат право да ползват Instagram и не трябва да ползват услугата“, твърди Мосери. „Не е нещо ново, нито е тайна, че социалните мрежи се опитват да разберат как тинейджърите и по-малките използват технологиите. Подобно на всички технологични компнии, разбира се, ние искаме да привлечем следващото поколение, но това е напълно различно от погрешното твърдение, че съзнателно се опитваме да привлечем хора, които не са достатъчно големи, за да използват нашите приложения“.

По думите му компанията е премахнала над 600 хил. акаунта през последните три месеца заради нарушаване на правилата, свързани с възрастовите ограничения.

Първите стъпки на Facebook в посока продукти за деца бяха през 2017 г., когато тя пусна Messenger Kids – видео и чат приложение със засилен родителски контрол. Приложението твърди, че е насочено към потребители между 6 и 12 години и отговаря на законовите изисквания за събиране на данни. Надеждата е била, че един семейно ориентиран продукт ще положи основите на това деца евентуално да се насочат към другите платформи на Facebook, показват документите.

Същата година пазарните изследователи на Facebook откриват слабост в плана. Интересът към Messenger Kids намалява след 10-годишна възраст и малко по-големите гледат на Facebook като на продукт за възрастни. Освен това още не се интересуват от Instagram и към това, което документът нарича акцент върху „себепредставянето“. Instagram беше уязвим към предизвикателствата от страна на Snapchat, която по същото време привличаше все повече деца.

Последна актуализация: 21:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още