IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Amazon краде от рекламодателите на Facebook

Промените в поверителността на Apple водят до промени на рекламния пазар

20:26 | 09.08.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Базираният в Сиатъл гигант се присъедини късно към достигналият 191 млрд. долара американски пазар на дигитална реклама, тъй като се опасяваше, че затрупването на сайта с реклами ще отчужди купувачите. Днес рекламата е една от най-бързо развиващите се и печеливши линии на компанията, допълваща нискомаржовият бизнес с онлайн търговия.

Сега Amazon държи 10,7% от пазара на дигитална реклама в САЩ, спрямо 28,8% за Google и 25,4% за Facebook, сочат данни на EMarketer. А през второто тримесечие категорията „Други“ в отчета на Amazon, която включва предимно рекламните приходи, нарасна с 87,5% спрямо 56% ръст на рекламните приходи на Facebook.

Сега, благодарение на Apple, Amazon има шанс да грабне дори по-голяма част от рекламния пазар. Актуализацията на софтуера за iPhone през юни вече иска потребителите да посочват дали искат тяхната интернет активност да бъде следена. В цялата индустрия потребителите избират да дадат приложенията разрешения за проследяване на поведението им само в 25% от времето, твърди Branch, която анализира растежа на мобилните преиложения. По-малко следене означава, че на Facebook и други компании по-трудно ще таргетират реклами точно.

Въпреки че отчете стабилни приходи и печалба по-рано този месец. Facebook беше предпазлива и заяви, че ходът на Apple може да натежи върху растежа през тази година. Инвеститорите също са загрижени, че стабилният ръст на приходите от продажби на Facebook по време на пандемията може да стихне, тъй като хората прекарват по-малко време на телефоните и лаптопите си.

Amazon не е единствената компания, която се възползва от неволите на Facebook. Различни марки се насочват към инфлуенсърите в социалните мрежи, както и към традиционни канали, като телевизиите и имейла. Но е трудно да се избегне Amazon, предвид факта, че контролира клиентското преживяване.

Shinesty.com – марка бельо, насочена директно към потребителите, увеличава присъствието си в Amazon.com тази година, а същевременно задържа маркетинговия си бюджет за Facebook без промяна. Съоснователят на компанията Йенс Николайсен коментира, че Amazon не е идеалният заместител на Instagram. Приложението е особено подходящо за запознаване на хората с продукти, които не са осъзнавали, че искат.

Shinesty се стреми да генерира търсене, работейки с телевизии и стрийминг сайтове като YouTube, а след това да се увери, че има инвентар в Amazon, когато много хора търсят нейните продукти в сайта. Компанията се надява да ограничи продажбите в сайта до не повече от 20% от приходите и да запази пряката си връзка с клиентите.

„Дълго време не присъствахме в Amazon, но свършихме добра работа за изграждане на разпознаваемост на марката, така че хората ни търсеха в Amazon”, посочва Николайсен. „Колкото по-голям си, толкова повече губиш, ако нямаш присъствие в Amazon”.

Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:48 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още