IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook ще ограничи рекламното таргетиране на деца под 18 години

Към тях вече няма да бъдат насочвани реклами на база на интересите им

18:28 | 27.07.21 г.
<p>
	<em>Снимка: EPA/БГНЕС</em></p>

Снимка: EPA/БГНЕС

Facebook вече няма да позволява на рекламодателите да таргетират хора под 18-годишна възраст в нейните платформи на база на интересите им или на тяхната активност в други сайтове, обяви социалната мрежа, цитирана от Ройтерс.

Промените означават, че рекламодателите във Facebook, Messenger и Instagram скоро ще могат да насочват реклами към децата под 18 години само по възраст, пол или локация. В публикация в блога си Instagram посочва, че прави промените, защото се е съгласила със защитници на правата на подрастващите, че младите хора може да не са подготвени да вземат решения за таргетирането.

Когато се присъединяват към Instagram, потребителите на Instagram под 16-годишна възраст ще си създават профил, който по подразбиране ще е поверителен. Целта е да се избегнат нежеланите контакти с възрастни. Все пак ще остане опцията за прехвърляне към публичен акаунт, а настоящите потребители могат да задържат акаунтите си видими за останалите.

Подходът на Facebook към по-младите потребители е обект на внимание, след като американските власти и прокурори отправиха критики към плана на компанията да създаде версия на Instagram за деца под 13 години. По-рано тази година група от над 40 щатски прокурори написа писмо до главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг, призовавайки го да се откаже от тази идея.

Днес компанията заяви, че работи по „Instagram преживяване за тинейджъри“. Преди пък е споделяла, че идеята за фокусирано върху младите приложение ще даде на родителите по-голяма прозрачност и контрол върху това какво правят децата, които искат достъп до Instagram.

Няколко големи социални мрежи също пуснаха версии на своите приложения за по-млада удитория – от Messenger Kids на Facebook до YouTube Kids на Alphabet.

Поддръжниците на идеята твърдят, че децата вече ползват някоя платформа, а семейно ориентираната версия носи по-сигурна среда. Критиците обаче посочват, че Facebook не трябва да се опитва да се опита да привлече децата към своите услуги заради риска към тяхното развитие, психично здраве и неприкосновеността.

Потвърждението на възрастта е проблем, с който много социални мрежи, забраняващи достъпа на деца под 13-годишна възраст, често не успяват да се справят. В отделна публикация в блога си от днес ръководителят на продуктите за младежи на Facebook Павни Диванжи коментира, че компанията използва изкуствен интелект, за да подобри процеса по потвърждаване и за премахване на акаунтите на по-малките деца.

Instagram разкри, че в някои страни става по-трудно за възрастните, които вече са проявили подозрително поведение (като наскоро да са били докладвани от млад потребител), да откриват акаунти на млади хора, както при търсене по име, така и през препоръчани акаунти. Освен това платформата ще попречи на такива възрастни да виждат коментари от млади потребители под чужди публикации. Не на последно място възрастните няма да могат да пишат коментари под публикации на младежи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:10 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още