Ръководителят на Instagram обяви, че социалната мрежа планира да започне да показва на потребителите препоръчани видеа на цял екран във фийдовете им, пише CNBC.
„Освен това ще експериментираме с това как включим повече видео – на цял екран, потапящо, развлекателно, мобилно видео“, коментира Адам Мосери във видео публикация от сряда. „Ще ни видите да правим редица неща или да експериментираме с много неща в тази област през следващите месеци“.
„Вече не сме приложение за споделяне на снимки и или приложение за квадратни снимки“, допълва Мосери.
Това представлява значителна промяна за Instagram, което досега беше приложение, където потребителите могат да виждат квадратни снимки от приятелите си и от акаунтите, които следват. Промяната в представянето на съдържанието ще изправи Instagram по-ясно пред конкуренти като китайската TikTok.
Мосери специално подчерта TikTok, както и YouTube, която е собственост на Google, като сериозни конкуренти и причини за тези промени.
„Нека сме честни, в момента има няколко наистина сериозни конкурента“, заяви той. „TikTok е огромен, YouTube е дори още по-голям, а има и още много нови играчи“.
Instagram вече направи конкурирането си с TikTok свой приоритет, като през август 2020 г. пусна Reels. Става дума за функция за споделяне на кратки видеа, която позволява на потребители в Instagram да създават съдържание с насложено аудио или с ефекти за добавена реалност, подобно на това, което вече могат да правят в TikTok.
„Хората влизат в Instagram, за да се развличат, има огромна конкуренция и може да се направи много повече“, твърди Мосери. „Трябва да се възползваме от това, а то означава промяна“.
Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.