IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook: Няма да таксуваме създателите на съдържание до 2023 г.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг отправи нови нападки към Apple

21:27 | 07.06.21 г. 4
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Daniel Acker/Bloomberg</em></p>

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че социалната мрежа ще изчака поне до 2023 г. преди да започне да прибира дял от приходите на създателите на съдържание, които използват сайта за дистрибуция на своята работа или за промотиране на събития, пише CNBC.

По-специално компанията няма да прибира дял от приходи, генерирани от платени онлайн събития, абонаменти на фенове, баджове и предстоящите независими новинарски продукти на Facebook, разкри Зукърбърг в публикация в социалната мрежа.

Изпълнителният директор използва публикацията и за нападка към Apple, която днес дава старт на годишната си конференция за разработчици WWDC.

“Когато въведем комисиона върху приходите, тя ще е под 30-те процента, които Apple и други прибират“, написа Зукърбърг, визирайки дела, който Apple прибира от всички продукти, продавани през приложенията, които потребителите свалят от App Store.

„Освен това пускаме нов интерфейс за плащания, така че създатели на съдържание да виждат как таксите на различните компании влияят върху печалбата им“, допълва той.

Публикацията на Зукърбърг е поредната нападка в рамките на отдавна продължаващата битка между Facebook и Apple, която достигна нов пик по-рано тази пролет, когато Apple обяви нови правила за поверителност, които могат да засегнат рекламния бизнес на Facebook. Това може да се случи, тъй като става все по-трудно да се насочват персонализирани реклами и да се следи тяхното представяне.

Като цяло Facebook и други разработчици на приложения критикуват строгия контрол на Apple над App Store, докато компанията на Тим Кук се изказа срещу компаниите, чиито бизнес модели разчитат на проследяването на потребителската активност, за да продават подходящи реклами.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:09 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

4
rate up comment 1 rate down comment 0
michaelis23
преди 3 години
а те и пари ше искат за да те изтрият ?!? Wooow обожавам гиглобалягите с тия невероятни проблясъци, ам айде да почнат всички да искат пари и ше почешат папура .... просто тия практики са обречени на провал и глобалягите ше има eat the dips със скоротечен залез щот явно не знаят къде се намират ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 2
дядя Вова
преди 3 години
++10
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
abdul
преди 3 години
..рeзняк
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 1
abdul
преди 3 години
Ее, жалко.Нямам търпение да се самозагроби тоя ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още