Twitter Inc. придоби Scroll, продукт за четене на новини без реклами, и заяви, че очаква да включи услугата в планираното си ново абонаментно предложение.
Scroll работи с шепа издатели, включително BuzzFeed News, Atlantic и USA Today, и предлага статии от тези издатели на платените абонати. Статиите се появяват без реклами и Scroll споделя част от приходите от абонаментите си с издателите, предава Bloomberg.
Scroll временно ще спре да приема нови абонати, докато екипът му от 13 души се присъединява към компанията за социални медии, заяви Twitter във вторник в публикация в блога си. Условията за сделката не са разкрити. Scroll, който има офиси в Ню Йорк и Портланд, е подкрепян от редица инвеститори, включително Union Square Ventures.
Twitter говори публично за интереса си да продава абонаментен продукт и обмисля редица опции. Базираната в Сан Франциско компания също така наскоро придоби Revue, стартъп за бюлетини, с планове да печели от абонаменти.
Twitter предвижда двата продукта да работят заедно и каза, че потребителите могат някой ден да плащат, за да четат бюлетини или истории от определени издатели директно в Twitter, без реклами.
„За всяка друга платформа журналистиката не е жизнено нужна“, пише главният изпълнителен директор на Scroll Тони Хейл в публикация в блога. „Ако утре журналистиката изчезне, бизнесът им ще продължи както преди. Twitter е единствената голяма платформа, чийто успех е дълбоко преплетен с устойчива журналистическа екосистема“, пояснява той.
Компанията за социални медии търси начини за разширяване на бизнеса извън цифровата реклама, която съставлява основната част от приходите. Рекламата може да бъде волатилна, а Twitter каза през миналата седмица, че продажбите на реклами са стартирали бавно 2021 г., благодарение отчасти на гражданските вълнения в САЩ и забавените публични събития, като връчването на наградите Оскар. Абонаментният бизнес би предложил по-стабилен и предсказуем поток от приходи.
Scroll е шестата сделка на Twitter за последните шест месеца. Услугата за четене на новини обяви старта си в края на 2016 г. и събра пари от редица издатели, включително Axel Springer SE, News Corp. и New York Times.