Facebook обяви, че прави промени в своите рекламни инструменти, така че да се съобрази с предстоящото обновяване на правилата за поверителност на Apple, които ограничават ефективността на функциите за събиране на данни, използвани от рекламодателите, предава Ройтерс.
Най-голямата социална мрежа в света влезе в спор с Apple заради новата функция „App Tracking Transparency”, която се очаква да бъде пусната заедно с най-новия софтуерен ъпдейт за iPhone още през тази седмица.
Промените ще позволят на потребителите да блокират рекламодателите, така че да не могат да следят поведението им в различни приложения.
Apple твърди, че защитава правата за опазване на личните данни, но е остро критикувана от Facebook, разработчици на приложения и стартъпи, чиито бизнес модели разчитат на рекламното проследяване.
На 21 април Facebook заяви, че промените в нейните рекламни инструменти ще ограничат начините, по които таргетираните аудитории могат да бъдат избирани и как се измерва успехът на рекламните кампании.
Компанията твърди, че инвестира в технологии за засилване опазването на неприкосновеността, за да минимизира обема на данните, събирани от потребителите.
Facebook и Apple спорят и за комисионата, която производителят на iPhone прибира от приложенията, публикувани в App Store. Социалната мрежа подкрепя малките разработчици, които са най-засегнати от тази политика.
Вижте още технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!