Застъпническа група призова главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг да не създава версия на приложението за споделяне на снимки и видео Instagram за деца под 13-годишна възраст, тъй като това ще ги изложи на „голям риск“, предава Ройтерс.
Писмото до Зукърбърг от Campaign for a Commercial-Free Childhood (CCFC) е изпратено в момент, в който най-голямата социална мрежа в света се сблъсква с критики за ключовата си роля в разпространението на дезинформация в глобален мащаб през своите платформи, като същевременно излага децата на неподходящо за тях съдържание.
Facebook не е отговорила веднага на запитванията за коментар пред информационната агенция.
Instagram използва страха на младежите от това да не пропуснат нещо интересно и актуално, който ги кара непрестанно да проверяват устройствата си, да търсят одобрение чрез качване на снимки, посочват от CCFC. Организацията допълва, че непрестанният фокус на платформата върху външния вид и себепредставянето ще бъдат предизвикателство за поверителността и благосъстоянието на подрастващите.
„Въпреки че събирането на ценни семейни данни и отглеждането на едно цяло ново поколение Instagram потребители може да е добро за печалбата на Facebook, това вероятно ще увеличи потреблението на Instagram от малки деца, които са особено уязвими към манипулативните и експлоататорски характеристики на платформата“, гласи писмото.
CCFC е неправителствена организация, която вярва, че насоченият към деца маркетинг, както и прекомерното време, което подрастващите прекарват пред екрана, може да навреди на здравословното им развитие. Ето защо CCFC се е посветила на мисията да спре маркетинга сред деца.