Докато ByteDance се подготвя за историческо първично публично предлагане, вътрешен документ на фирмата, изтекъл в публичното пространство, показа, че собственикът на TikTok иска да увеличи рекламните си приходи от продажби в Китай с 42% и да утрои размер на своя бизнес с онлайн търговия през тази година, пише Bloomberg.
Интернет гигантът иска да увеличи рекламните приходи на базирания си в Китай бизнес, включително Douyin и Toutiao, до 260 млрд. юана (39,8 млрд. долара) през тази година спрямо 183 млрд. юана през 2020 г., сочи документът, разгледан от Bloomberg. Целта не включва резултатите на сензацията в кратките видеа TikTok. Стремежът на компанията е да достигне брутна стойност на продадените стоки чрез онлайн търговия от 600 млрд. юана, спрямо 170 млрд. юана миналата година.
Douyin, китайският близнак на TikTok, се прицелва към 680 млн. дневно активни потребители в сравнение с около 610-620 млн. през март. Целите са предварителни и все още могат да бъдат промени, твърди източник, запознат с въпроса, който е пожелал да остане анонимен. Говорител на ByteDance не е отговорил веднага на запитването за коментар.
Агресивните таргети подчертават намерението на ByteDance да завземе част от територията на някои от най-големите китайски интернет компании. Фирмата, чиито общи приходи нараснаха повече от двойно до 35 млрд. долара миналата година, започна подготовка за първично публично предлагане на част от основните си бизнеси, включително Douyin и избира между Хонконг и Ню Йорк за листването, твърдят източници, запознати с въпроса. Тя може да набере поне няколко милиарда долара от IPO-то на китайските си активи.
Ако ByteDance постигне целите си за продажбите, нейното китайско звено ще изпълни за девет години това, което Facebook успя за 13, а това дори не включва TikTok и други бизнеси в чужбина. При приходи от 40 млрд. долара, зараждащият се рекламен бизнес ще бъде близо два пъти по-голям от този на YouTube.
ByteDance
Графика: Bloomberg L.P.
Основаната през 2012 г. от Джан Имин ByteDance демонстрира рядка способност да създава нови и нови хитови услуги, докато се конкурира с гиганти като Tencent Holdings и Alibaba Group Holding. Сега 38-годишният Имин се нарежда сред най-богатите хора в света.
Рекламните приходи на Douyin за първото тримесечие са около 31 млрд. юана и могат да достигнат 150 млрд. юана тази година, сочи още вътрешният документ. За сравнение най-близкият конкурент Kuaishou Technology е генерирал 8,5 млрд. юана от онлайн реклама за трите месеца, завършили през декември.