Най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. планира да експериментира, като позволи на повече потребители да блокират броя „харесвания“ на собствените си публикации или съдържание от други, разширявайки усилията си да прецени дали функцията засилва натиска, особено върху младите хора.
Социалната мрежа тества скриването на харесванията в приложението си за споделяне на снимки Instagram в няколко държави, включително Канада, Бразилия, Австралия, Ирландия, Италия и Япония. Сега компанията заяви в сряда, че ще разшири този експеримент в световен мащаб в Instagram през следващите седмици и ще проучи прилагането на подобен тест за отказ и в самата Facebook в бъдеще.
Facebook заяви, че е започнал експеримента, за да разбере по-добре дали премахването на броя на харесванията ще намали натиска за публикуване в Instagram. Досега подходът дава смесени резултати.
„Някои хора намериха това за полезно, но някои все пак искаха да видят броя на харесванията, за да могат да проследят това, което е популярно“, заяви говорител на Facebook в изявление. „Така че тестваме нова опция, която ви позволява да решите най-доброто за вас изживяване - независимо дали изборът да не се вижда броя за публикациите на някой друг, изключването им за вашите собствени публикации или запазването на оригиналното изживяване“, посочи той.
Базираната в Калифорния социална мрежа експериментира с намаляване на видимостта на харесванията от години, тъй като се сблъсква с критики, че нейните платформи оказват негативно въздействие върху психическото здраве на потребителите си. За тийнейджъри и младежи броят на последователите и харесванията остават ключов показател за популярността онлайн.