IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Snapchat си отглежда милионери?

Услугата раздава по 1 млн. долара дневно на потребителите на Spotlight, които привличат най-много гледания

08:33 | 25.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Евън Алберто твърди, че е на път да стане милионер до няколко седмици благодарение на постоянното си присъствие в Snapchat.

От края на ноември компанията поддържа дневен фонд от 1 млн. долара, който плаща на създателите на най-добре представящите се клипове в услугата за кратки видеа Spotlight. Компанията опеделя по колко да плати на всеки въз основа на това колко показвания има даден видеоклип в сравнение с други също особено популярни видеа, пише CNBC.

Ходът цели да привлече повече създатели на съдържание, които да правят видеа за Spotlight – конкурентът на TikTok, разработен от компанията, което от свое страна ще помогне на Snap да привлече и задържи потребителите. Spotlight се разрасна до над 100 млн. дневно активни потребители, обяви компанията в най-новия си финансов отчет. Освен това има над 175 хил. нови видеа дневно. Междувременно приложението се разви и вече към четвъртото тримесечие на 2020 г. имаше по 265 млн. дневно активни потребители спрямо 249 млн. през третото тримесечие.

До този момент Snap е раздала над 110 млн. долара на различните пазари, където Spotlight е активна. 22-годишният Алберто е сред най-облагодетелстваните от това начинание на компанията.

„Първоначално го направих за по-голяма популярност. Не бях съвсем сигурен колко пари има там“, коментира Алберто, който от две години работи като създател на съдържание. Една вечер той заснема набързо едно видео с приятелската си по време на вечеря, публикува го и повече не се замисля. Две седмици по-късно получава известие, че видеото му е донесло 94 хил. долара.

„Когато първият чек от Snap дойде, мислех, че става дума за печатна грешка“, коментира той. След това започва да работи по публикуването на 20 до 40 видеа на ден в акаунта си @evanthecardguy, където има 111 хил. абонати. По думите му от 18 март е изкарал близо 900 хил. долара от видеата си, в които прави магически трикове, предизвикателства и други.

Алберто твърди, че използва средствата, които печели, за да търси първата си къща. Той дори си е татуирал логото на Snapchat на глезена, като, разбира се, е публикувал цялото преживяване в Spotlight.

„Това е толкова страхотна възможност, че се опитвам да извлека максимума от нея“, посочва той.

Клубът на милионерите от Snap

Алберто вероятно ще се присъедини към нарастващия списък със създатели на съдържание, които са се превърнали в милионери благодарение на социалната мрежа. Snap твърди, че „няколко“ потребители са станали милионери по този начин от ноември 2020 г. до днес.

Освен това компанията наскоро пусна Spotlight в Индия, Мексико и Бразилия заедно със своята програма за раздаване по 1 млн. долара на ден.

Създателите на съдържание твърдят, че новата функция ги е върнала обратно в приложението и ги е накарала да прекарват много повече време в него.

“Spotlight определено се радва на огромна популярност сред общността“, твърди Сара Калахан, създател на съдържание. 25-годишната Калахан, която има 725 хил. последователи в приложението, твърди, че досега е изкарала 1,63 млн. долара от платформата от съдържанието ѝ, което включва мемета и фитнес видеа.

„Spotlight дава на много хора глас и позволява на всекиго да прави всичко с него, но колкото повече публикуваш, колкото повече правиш, толкова повече пари ще изкараш от Spotlight”, посочва тя. „Всички създатели там са постоянни и го правят сякаш управляват бизнес“.

Калахан, която се занимава с видео съдържание на пълно работно време откакто пандемията е затруднила актьорската ѝ работа, твърди, че се опитва да публикува между 10 и 50 видеа на ден.

Същевременно Snapchat плаща на създателите на съдържание много повече, отколкото други социални мрежи, твърдят четирима от активните автори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:36 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още