Китайското приложение за споделяне на кратки видеа TikTok е засегнато от редица жалби от потребителски групи от Европейския съюз за предполагаемо нарушаване на потребителските закони в блока и неуспешното опазване на деца от скрити реклами и неподходящо съдържание, предава Ройтерс.
TikTok, която е собственост на китайската ByteDance, набира все по-голяма популярност по света, особено сред тийнейджърите. Тя се сблъсква с все повече критики за поверителността на данни и политиките за сигурност след няколко казуса.
Европейската потребителска група BEUC посочва няколко проблема в своята жалба, а сред тях са условията за ползване на услугата.
„Те са неясни, двусмислени и са в полза на TikTok, но в ущърб на потребителите ѝ. Нейните условия за авторски права са също толкова несправедливи, тъй като дават на TikTok неотменимо право да използва, разпространява и възпроизвежда видеа, публикувани от потребителите, без възнаграждение“, гласи текстът.
В него се посочва, че политиката на компанията за виртуални артикули, при която потребителите могат да купуват монети, използвани за виртуални подаръци за известни личности в TikTok, чието представяне харесват, включват несправедливи условия и подвеждащи практики.
„TikTok не успява да защитава децата и тийнейджърите от скрити реклами и потенциално вредно съдържание в нейната платформа“, посочват от BEUC.
Практиките на компанията за обработка на личните данни на потребителите са подвеждащи, твърди организацията.
В допълнение към жалбата на BEUC, потребителски организации в 15 държави са се обърнали към властите и са ги призовали да направят нещо по въпроса.
„Винаги сме готови да чуем как можем да се подобрим. Свързахме се с BEUC и ще се радваме на среща, на която да изслушаме техните притеснения“, коментира говорител на TikTok.