Акциите на Pinterest се изстреляха нагоре, след като през миналата седмица Microsoft потвърди новината, че има интерес да придобие компанията.
„По отношение на социалните мрежи основният фокус е върху това колко бързо могат да придобиват нови месечни потребители. Това разкрива потенциала за бъдещ растеж“, коментира експертът от IT индустрията.
Келчев напомни, че през 2016 г. Microsoft придоби LinikedIn, което според него е било добър ход.
„Това е най-голямото придобиване на Microsoft до момента и беше позитивен ход за Microsoft. Само през първите години компанията увеличи броя на потребителите си с 50% и към края на 2020 г. вече има над 760 млн. потребители. От тях 260 млн. са активни на месечна база, което е огромно постижение“, смята Келчев.
Партньорът в Zarian Capital коментира и новината, че Facebook разработва приложение, подобно на Clubhouse.
„Самият формат на съдържание, което се показва на публиката не е от толкова голямо значение, а колко е атрактивно това съдържание. Дали е под формата на аудио или видео, няма значение. Подобни мрежи имат огромен потенциал“, прогнозира Келчев.
По думите му миналия месец дискусията, която се зароди между Влад Тенев и Илон Мъск относно GameStop, всъщност е била един от основните катализатори за популяризирането на тази социална мрежа.
Келчев говори и за бизнеса на Zarian Capital, чиято стратегия е да изгражда мостове между компании от Източна Европа и САЩ.
„По отношение на пандемията два сектора се откроиха. Един от тях е хелттек, който обединява здравето и технологиите, а другият е едтек, който е подобен на българския образователен сайт ucha.se“, посочи Келчев.
Има ли рискове при инвестиции в социалните мрежи?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “Бизнес старт” гледайте тук.